Веригата представи обновения рибен асортимент от над 90 продукта в 11 магазина
1000 лв. отиват за подкрепа на практическите занимания в софийската професионална гимназия по туризъм „Асен Златаров“
Омарите, които се предлагат в "Метро", идват от Америка всяка седмица. В кашона служителите намират американски вестник, с който се удостоверява датата, на която е затворена кутията. Така веригата гарантира максимална свежест на продуктите.
Омарите се следят постоянно от служителите в рибния отдел. При промяна на поведението на някой от аквариума, веднага се предприемат мерки, за да се осигури качеството и безопасността при консумацията на големите раци.
"Когато кацне самолетът, ние получаваме информация почти моментално. Носят се омарите и реагираме светкавично. Вътре има американски вестник с дата. Той е в самата пратка, за да се докаже, че в деня, в който сме поръчали омарите, те са били пакетирани", казва Валерия Каменова, началник на щанд "Риба" в "Метро"- Цариградско шосе при представянето на обновения рибен асортимент на компанията .
Прясна риба от чистите води зад полярната окръжност – от Исландия и европейския дял на Атлантическия океан до Аляска, както и допълнение на гамата от сурови и бланширани скариди са само част от новите предложения за българските потребителите.
На специално събитие "Метро" България представи обновените рибни отдели в своите 11 магазина, които повече от 15 години предлагат изобилие от риба и морски дарове с високо качество и гарантирана проследимост на подбрания асортимент – от времето и мястото на отглеждането и улова до ресторанта на професионалния клиент.
"През 2002 г. основните предизвикателства бяха как да преодолеем недоверието, което имаше тогава към свежата риба и как да наложим този асортимент на пазара в България. През 2018 г. предизвикателствата бяха малко по-различни. Как след като извървяхме не кратък път да надградим това ниво, което вече бяхме развили", обясни Георги Илиев, директор “Продажби” на компанията.
Обогатеният рибен асортимент на "Метро" включва над 90 основни артикула, в три групи – пресни екзотични видове от див улов, прясна риба от аквакултурен произход, морски дарове и мекотели.
Рибата от див улов е представена от разнообразни видове риба тон (суши качество), риба меч, червен снапер, христова риба, групър, скорпит, фагри, морски език. "Метро" предлага голямо разнообразие от риби с аквакултурен произход: сьомга, сьомгова пъстърва, треска, халибут, ципура, лаврак, калкан, пъстърва, нилски костур, пангасиус. Асортиментът от морски дарове включва скариди, омари, раци, стриди, миди и много други видове. Богат е и изборът от света на мекотелите - октопод, сепия, калмари туби и пипала от калмари.
"Днес имаме риби от седемте морета, които пристигат при нас по суша и със самолети. Последните иновации в асортимента на свежата риба, е рибен асортимент от полярния кръг - от Гренландия и Исландия", коментира Диана Бонева, директор “Снабдяване”.
Тя обяви, че до дни ще бъде добавен асортимент от Аляска. Забавянето било заради бурите и лошите метрологични условия там, които не позволяват улов.
"През всички тези години вложихме големи усилия да променим културата и разбирането на българина, че има разлика между рибата, която е прясна и тази, която се срещаше преди години - замразената", обясни тя.
Според нея замразеният асртоимент все още има своята роля и за професионалните клиенти на компанията, освен това и в него има новости.
"Предлагаме на вниманието на най-изтънчените любители на кулинарията и стриди от френското атлантическо крайбрежие", разказва Бонева.
Френските стриди от щанда са "изи оупън" или лесно отворяеми. При тях първо е мускулът е прерязан, а след това са запечатани с восък. След това се връщат във водния басейн за поне 24 часа, за да се прочисти от твърдите парчета, а стридата да изхвърли парчетата от черупката.
Главният готвач на "Метро" Академия, Юри Велев, представи по атрактивен начин едно от най-интересните предложения от асортимента на рибния отдел – стридите Find de Balon Easy Open, които се отварят бързо и лесно, само с няколко движения. Той демонстрира как с лекота и специален нож се отваря стридата, отделя се от черупката, а накрая се овкусява с пресен лимонов сок.
В събитието се включи и Ленко Манахилов, създател и дългогодишен ръководител на първия рибен отдел на "Метро" в Бургас през 2002 година. „"Метро" извървя дълъг път от създаването на първия ни рибен щанд преди 16 години, за да можем днес да предложим това изобилие и разнообразие", каза Манахилов.
„Със старта на рибния отдел в Бургас "Метро" осигури на българските ресторантьори възможността да предлагат по-вкусна и по-качествена риба на своите посетители. В деня на откриването магазинът в Бургас се напълни с професионални клиенти и граждани, много от които не можеха да повярват, че им предоставяме голям избор от охладена и прясно доставена риба, а не замразената, с която бяха свикнали до този момент.“, каза Антон Атанасов, търговецът на компанията, който заедно с Ленко Манахилов работи по откриването на рибния "Метро" пазар в Бургас.
Според Атанасов това, че компанията първа в България въведе моделът за подобно предлагане на риба и рибни продукти и запазването на високото качество, задържат клиентите и привличат нови.
Атанасов разказа, че есетрите на щанда се отглеждат в село Болярово. Той похвали качеството им и обясни, че са предпочитани от хората, които не обичат да чистят много кости.
"Те са вкусни риби, нямат кости. В руската кухня се използват често, срещат се например в ястието есетра под шуба. От тях се консумира и хайверът на тези риби", обяснява Атанасов.
На щанда могат да се открият и други риби, които се използват в приготвянето на суши - жълтоперест тон, скариди, както и сьомга.
Клиентите на "Метро" проявяват все по-голям интерес към рибните продукти. Традиционно пък всеки уикенд, когато се пазарува най-много и на щанда има десетки клиенти.
Те вече могат да открият и редица вкусни и много интересни рибни продукти като арктическа сьомга, атлантическа треска, хедок, сайда, червен океански костур, морски дявол, лимонов език, линг, атлантически сом, морски таралеж и писия, като голяма част от тези продукти са сертифицирани от Marine Stewardship Council за проследимост и устойчивост.
MSC етикетът се прилага само за диви риби или морски дарове от сертифициран устойчив източник, обработени с грижа, редовно тествани и заслужаващи доверие. Новото в морските дарове - сурови и бланширани скариди с различни размери/ белени без черупки/ са със сертификация за производство аквакултури от Aquaculture Stewardship Council за екологична съобразност и социална отговорност.
Продукцията, достига до магазините с гарантирано качество и без прекъсване на хладилната верига. Консултантите в "Метро" магазините имат ангажимент да помогнат ресторантьори, готвачи и ценители на морската храна да направят подходящ избор на риба за своетоменю.
На събитието на "Метро" специални гости бяха и учениците от софийската професионална гимназия по туризъм „Асен Златаров“, които представиха България в международното кулинарно състезание „Здравословно хранене плюс нула отпадък – храни и напитки” в град Казарго, Италия и спечелиха специалната награда на конкурса „Най-добър отбор с достойно и престижно цялостно представяне“. Отборът бе подкрепен от Българска асоциация на професионалните готвачи и "Метро", и представи ястия от калкан и агнешко месо.
"Метро" им се отблагодари за отличното представяне, като обяви, че ще предостави на младите кулинари продукти на стойност 1000 лв. Те ще бъдат използвани за практическите занимания в училище до края на 2018 г.
"Много се радвам, че имам възможността официално да благодаря на Метро и Асоциацията на професионалните готвачи за оказаната подкрепа и спонсорство към нашата гимназия. Една гимназия с 65-годишна история, където непрекъснато се стараем да мотивираме нашите възпитаници, да показваме най-доброто от себе си. Но за да покажем най-доброто от себе си, ние се нуждаем от подкрепа. Тази подкрепа я оказаха Метро и Асоциацията на професионалните готвачи, за да можем да представим както училището, така и България на международно състезание в Италия", каза директорката на гимназията Антоанета Джонева.
Тя обясни, че в надпреварата са се включили 19 отбора от различни държави - Франция, Италия, Русия, Словакия, Словения.
"Нашите възпитаници се представиха блестящо", заяви Джонева.