През миналия месец във Варшава се проведе 3-то Международно изложение за хранителни продукти и напитки, на която участваха над 250 компании от 25 страни.
На изложението участниците показаха различни био, млечни, месни продукти, плодове, зеленчуци и много преработени продукти. Освен това бяха представени технологии за хранителна преработка, включително машини, опаковъчни материали и съдове за еднократна употреба. В рамките на изложението се състояха форуми и срещи, на които експерти от сферата обсъдиха проблеми, свързани с износа, вноса на хранителни продукти, производството, продажбата и регистрацията на продуктите на биологичното земеделие, както и кулинарните тенденции през 2016 г.
Компанията за биопродукти „Дикан" от град Далиен, произвеждаща китайски билкови лекарства, има над 20-годишна история. Продуктите се изнасят главно за САЩ, а не се продават в Европа. След участието си на изложение във Великобритания, компанията подобрява опаковката на продуктите за европейския пазар. Това е тяхното първо участие във Варшава. Според тях, Полша е центърът на Централна и Източна Европа и те се надяват да развиват пазара в района. Билковите чайове, които предлагат се харесват и приемат от чужденците.
Клиентът Ярек Руски е опитал от чая на компанията и даде висока оценка:
Ярек: „Добър е на вкус. Качеството на китайските продукти е високо. Радвам се, че тези продукти ще навлязат в пазара и ние можем да опитаме природни биопродукти."
Китайската компания за храни „Чънсин" е създадена през 1992г. в Полша и се развива на местно ниво. Главните й продукти включват тофу и соеви кълнове, които се продават в супермаркети и ресторанти в Полша. През последните години компанията внася китайски соев сос, чай и кестени на местния пазар. На изложението соевите им сиренета се радват на голям интерес. Обаче целта им е да опитат продажбата на други продукти, като фурми, пълнозърнести храни, гъби и сладки картофи.
Мениджърът по продажби на компанията Ярослав Багински сподели, че вече е осъществил контакти с потенциални клиенти и е оптимистично настроен към полския пазар.
„Интересът на поляците към екологичните здравословни продукти се увеличава с 20% всяка година. Продуктите на компания Чънсин са вече известни. Соевото сирене се приема много добре в супермаркети и магазинчета, а внасяните от Китай плодове, биологични чайове и пълнозърнести храни постепенно навлизат на пазара. В края на краищата, екологичните и биопродукти са бъдещето на полския хранителен пазар."
Основаната през 1993 г. шанхайска компания „Айпу" е производител на есенции, подправки и хранителни добавки. Те също за първи път участват на изложението. Компанията счита, че много европейски страни, включително и Полша следят с внимание здравословните продукти. Асистентът по продажби на компанията г-жа Гао счита:
Гао: „Изложението е добро и професионално организирано, като всички участници са от хранителния сектор. Чрез него очакваме повече европейски клиенти да разберат за нас и ни опознаят, и компанията да намери повече клиенти."
Мениджърът на изложението Агнежка Шпадерска каза, че през тази година три китайски компании участват на мероприятието. През миналата година компании от провинция Хунан организираха срещи за популяризиране на черния чай. Тя се надява повече китайски компании да участват в изложението следващата година.