Мобилното ни приложение прави пазаруването още по-лесно и комфортно, казва изпълнителният директор на Kaufland Service

- Какво е Kaufland Service, г-н Петров?

- Когато решихме да изграждаме Kaufland Service в средата на 2016 г., целта ни бе да направим в България бизнес с голяма добавена стойност с високотехнологични услуги и висококвалифицирани кадри.

Kaufland е един от най-големите потребители на SAP продукти в световен мащаб. Затова сме се фокусирали върху разработката на IТ решения, базирани на техни продукти. Ще разширим дейността си, като развием и услуги за поддръжка, които са не само за Kaufland, а и за цялата Schwarz група.

Работим и за развитието и повишаването на нивото на професионалната среда и талантите в България. Даваме

възможност

на български

таланти да

работят по

най-новите

технологии

Наскоро открихме интерактивна зала за идеи в Професионалната гимназия за компютърни технологии и системи в Правец. С нея искаме да стимулираме креативността на учениците. Там организирахме и първата Kaufland IT Олимпиада и предложихме на участниците с най-високи резултати стипендиантска програма в Kaufland Service. Това означава, че със завършването на 12-и клас те имат гарантирано работно място в една от водещите компании в ИТ сектора.

- Защо избрахте да развивате тази дейност в България?

- Защото сме убедени, че в България има всички предпоставки за създаването на продукт на световно ниво. Проектът ни за IТ хъб беше избран след конкурс, проведен в няколко държави. Критериите за избор бяха комплексни - какви технологии и колко добре ги владеят нашите специалисти, какви кадри могат да създадат университетите, с какви езици боравят, как ние като мениджъри можем да стимулираме допълнителното повишаване на качествата на IТ специалистите. В България има и ще стават все повече висококвалифицираните специалисти.

Стереотипът, че евтината работна ръка е била водеща за избора на България, е неверен. В Индия например заплащането е по-ниско, както и в други държави.

България се

конкурираше с

големи

европейски

държави,

така че не нивото на заплащане, а качеството на услугата беше водещ критерий.

- Как се справяте с недостига на кадри?

- Ако ви кажа, че не изпитваме затруднения, би било неточно. Пазарът на IТ услуги е силно конкурентен. Но се справяме много добре, предлагаме атрактивно заплащане и технологии, които въодушевяват специалистите ни, защото са най-новите на пазара. Влияние оказват и позитивната работна среда, доброто отношение от мениджмънта и най-вече възможността за обучение и развитие. Мисля, че тайната на успеха ни е, че изключително бързо взeмаме решения, не се пазарим и обратната ни връзка към кандидатите е светкавична.

- Как може да сте сигурни, че младите хора от стипендиатската ви програма няма да предпочетат чужбина?

- Все повече млади хора обръщат внимание на детайлите, не само на представата, че навън ще си намерят по-добре платена работа. Един специалист в Германия, който взема 60 хил. евро годишна заплата, отделя около 45% от дохода си за данъци. В България заплатата може да е по-ниска, но данъкът е 10%. Наемът на двустайно жилище в София е 300 евро, а в Германия - неколкократно по-висок.

Ако се сравнят тези условия, се оказва, че да работиш в България е по-хубаво. Има тенденция специалисти от Испания и Италия да идват да работят у нас.

- Необходими ли са технологиите в търговията с бързооборотни стоки?

- В среда, в която клиентското поведение се променя изключително бързо и хората ценят времето си, нямаш шанс да оцелееш, ако не се променяш чрез иновации. Ако Kaufland не внедрява технологии и не се напасва към клиента, става неконкурентоспособен.

Ние искаме да направим преживяването в нашите хипермаркети приятно за клиентите, да

могат лесно и

удобно да купят

продукти

на много добра цена, да бъдат обслужвани качествено и бързо. Ще превърнем пазаруването в приятно и полезно изживяване, а не в ангажимент.

- Как вашите разработки помагат?

- Въведохме електронни етикети в сектора с плодове и зеленчуци, което ни дава възможност да оптимизираме работата, да сме прецизни в информацията към клиентите и да продължим с последователните си действия за опазване на околната среда. Следващият проект, върху който работим, е технология, която сама разпознава плодовете и зеленчуците и дава предложение на клиента, без да му се налага да търси картинката на съответния продукт, който е сложил да претегли на везната, дори да са в плик.

Ако клиентът иска да провери цената, съдържанието, местоположението в хипермаркета на даден артикул, рецепти или допълнителна информация, ще може да направи това на специален К-терминал.

С помощта на мобилното ни приложение клиентите не само имат лесен достъп до ексклузивните ни предложения и рецепти, възможност да споделят списъци за пазаруване, но и да добавят продукти, като сканират баркода.

Всичко е ориентирано към това да направим преживяването на клиента в Kaufland уникално.

- Има ли разработки на българските специалисти, които се използват в другите държави, в които компанията оперира?

- Разработките в Kaufland Service са за цялата Schwarz група. Ние не правим нещо само за България.

- Коя от технологиите ви бихте определили като най-добре приета?

- Не мога да кажа, че с една се гордеем повече, а с друга - по-малко. Важното е каква оценка дават клиентите. Ние ги делим на две групи - едната са клиентите в хипермаркетите, а другата са нашите колеги.

Разработките ни имат за цел да направят живота по-лесен и на двете групи.

- Как улеснявате колегите си?

- Дигитализираме процесите, за да се използва по-малко хартия, да има по-лесен достъп, да вършат по-лесно и бързо работата си. Имаме приложение, което дава възможност на колегите ни в отдел “Плодове и зеленчуци” да удостоверят качеството и да имат лесна комуникация с доставчика. Така гарантираме качеството.

За колегите от отдела за отдаване под наем на площи сме създали приложение, чрез което имат информация за всичките си задачи, свързани с площите в даден обект.

- Как процедирате, ако има проблем с някое от приложенията или разработките ви?

- Поправяме ги. Има и критерии за колко време даден проблем трябва да бъде отстранен. Той се оценява в зависимост от критичността. Ако има техническа неизправност с някоя от касите на Kaufland и не можем да обработваме покупките на клиентите се реагира светкавично.

- Какво планирате през тази година?

- Планираме разрастване на екипите и на дейностите ни. Ще развиваме услуги по поддръжка и мониторинг, за да гарантираме бързото и правилно функциониране на системите.

- Как оценявате представянето на компанията през 2017 г.?

- Kaufland България е пазарен лидер в областта на модерната търговия. Плановете ни са да затвърдим водещата си позиция и растеж. Kaufland Service е в начална фаза на развитие - расте с много бързи темпове и изпреварва значително очакванията ни.