Класация на медиите у нас по доверие и по популярност в годишното проучване на агенцията

Агенция Ройтерс оповести тазгодишното си проучване за тенденциите в медиите в 37 държави по света.

Авторитетният сондаж, проведен от института на Ройтерс за изследване на журналистиката, съдържа раздели за медийната картина в отделните страни.

Ето какви данни за доверието в медиите са оповестени в главата за България.

В челната петица по доверие са БНР, три телевизии - БНТ, “Нова” и bTV, и в. “24 часа”. (Виж графиката). Оценките са по скала от 0 до 10, където 0 е “съвсем недостоверен”, а 10 “абсолютно достоверен”. Обобщени са данни от оценките на аудиторията, която знае за съответната медия.

От Ройтерс съобщават, че проучването е проведено с онлайн въпросник през януари и февруари т.г. и извадката е представителна за хората, които ползват интернет в съответната държава. В България достъп до интернет имат 60%, според изследването.

Друга класация е на най-използваните източници на информация сред телевизии, радиа и печатни медии. В нея “24 часа” е четвърти след Нова телевизия, bTV и БНТ.

В списъка на най-популярните онлайн медии сайтът на “24 часа” е отново в челната петица.

88% от участниците в допитването се информират от онлайн медии, 84% - от телевизии.

Като цяло 38% от анкетираните българи имат доверие на новините.

78% използват компютър, за да научават новините, 67% - смартфони, а 21% - таблети.

Фейсбук е най-популярната социална медия - 84% от хората с достъп до интернет я използват, а 73% я ползват за информиране. За ютюб процентите са съответно 70 и 32.

Фейсбук месинджър е трети с 59% ползващи го изобщо и 18% - за новини.

/medii.jpg
/medii.jpg