Тринайсет са компаниите, които представят България на най-големия за последните 20 години Солунски международен панаир. Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП) организира участието на рекрден брой родни фирми, които представят продукцията си сред 1500 изложители от над 20 държави. Водещ партньор на 83-тото издание на Thessaloniki International Fair e САЩ, а до края на изложението на 16 септември се очакват над 260 000 посетители, съобщи пресслужбата на изпълнителната агенция.
И.д. изпълнителният директор на ИАНМСП д-р Александър Минев бе сред официалните гости по време на откриването, след което посети българския щанд и проведе редица официални срещи. Панаирът бе официално открит на 8 септември от гръцкия премиер Алексис Ципрас, а присъствието на високопоставени длъжностни лица и официални гости от цял свят, затвърдиха мащабите на интереса към събитието, предава БТА.
Българският генерален консул в Солун Владимир Писанчев посрещна д-р Александър Минев и двамата обсъдиха възможностите за международно сътрудничество на Агенцията с чужди партньори с помощта на консулството на България в Солун.
Взаимно сътрудничество и насърчаване на българския бизнес бе и темата на срещата между и.д изпълнителния директор на ИАНМСП д-р Александър Минев и директорът на солунската търговско-индустриална камара г-н Йоанис Масутис. Основен приоритет на сътрудничеството е осъществяването на съвместни проекти в подкрепа на МСП, включително и такива с европейски средства.
С подкрепата на ИАНМСП, българските компании се наредиха до корпоративни гиганти с водеща световна икономическа роля, като Microsoft, Google, Cisco, Coca Cola на най-важният панаир в Гърция и едно от най-важните събития в Югоизточна Европа.
Солунският панаир е от общ характер, но основни акценти на тазгодишното издание са козметика, храни и напитки, енергетика, иновации, автоматизация, образование, развлекателна индустрия, предприемачество и др.