3 млрд. лв. са необходими за непостроените 250 км от "Хемус", магистрала "Черно море", Русе-Велико Търново, тунела под Шипка и под "Петрохан". Това съобщи зам.-министърът на регионалното развитие Валентин Йовев по време на конференция за възможностите за развитие на публично-частното партньорство.
"Добрата новина е, че към тези проекти има инвеститорски интерес", каза Йовев. Той добави, че вече има подписани споразумения с китайски компании.
Русе- Велико Търново, като част от Трансевропейски коридор IX, се очаква да поеме около 5000 товарни автомобила на денонощие, прогнозите били потокът да се увеличава.
Според него ако публично-частното партньорство се приложи в сферата на ВиК, където компании са в трудно финансово положение, ще се подобри услугата за гражданите.
Такъв договор за управление би бил с ограничени действия, като ВиК дружествата запазят положението си на публични дружества, може да се сключат договори за отдаване на лизинг, каквато била практиката във Франция например.
Ако се построи частна пречиствателна станция и се определи висока цена на почистване на водата, цената ще стане социално непонсима.
"Бъдешето на много недоразвити сектори у нас, е в публично-частното партньорство", добави Йовев.
Той обясни, че в България от 1991 г. съществуват подобни форми на съдружие, концесията била такава. Не бил даден обаче шанс на закона за публично-частното партньорство, не бил създаден и регистърът, в който да влязат тези партньорства