Средните емисии на CO2 на новите леките автомобили, регистрирани в ЕС ще трябва да бъдат с 15% по-ниски през 2025 г. и с 35% по-ниски през 2030 г. в сравнение с ограниченията за емисиите, валидни през 2021 г. Това реши съветът на министрите след 13-часово заседание в Люксембург. За лекотоварните превозни средства Съветът на министрите прие целите, предложени от Европейската комисия: 15% през 2025 г. и 30% през 2030 г.
Европейската комисия дори настояваше за 40-процентно намаление на въглеродния диоксид при колите, но в крайна сметка се стигна до компромис, след като представителите на Германия обясниха, че това ще доведе до социални трусове в автомобилната индустрия. Също така ЕС гласува да се създаде специална кредитна линия, която да подпомогне автогигантите при лансирането на пазара на бъдещите возила с електрически мотори.
Споразумението, което предстои да бъде подписано официално, на практика означава, че след 12 години всички нови автомобили и бусове трябва да изхвърлят под 50 гр. СО2, за да са в еконормите. С други думи всички автомобили трябда са хибриди или изцяло електрически, при сегашните показатели на двигателите с вътрешно горене.
За всеки автомобилен концерн в зависимост от произвежданите от тях автомобили ще бъде утвърдено нивото което трябва да се постигне. Към настоящия момент средният показател за ЕС е 118,5 грама СО2 на 1 км пробег. Целта до 2021 г. е постигане на ниво от 95 г. на 1 км пробег.
В същото време съд в Бepлин нapeди нa властите в гepмaнcкaтa cтoлицa дa зaбpaнят пo-cтapитe дизeлoви aвтoмoбили пo чacт oт булевардите и улиците в центъра на града, пpeдaвa Ройтерс. Бepлин тpябвa дa зaбpaни движението на нафтови автомобили, произведени преди септември 2014-а, когато бе въведен екостандарта Евро 6.