Вчера в Джухай се проведе 12-ият бизнес форум „Китай – Латинска Америка". Главната му тема бе „Стимулиране на международното сътрудничество по „Един пояс, един път", използване на новите възможности за търговско-икономическо развитие между Китай и Латинска Америка", предава bulgarian.cri.cn.

Целта на форума е повишаване нивото на търговия и инвестиции между Китай и Латинска Америка, насърчаване на практическото сътрудничество и реализиране на съвместно развитие и взаимна изгода. Участниците във форума посочиха, че китайската инициатива „Един пояс, един път" и тенденцията за подобряването на потреблението са донесли повече пазарни възможности за компаниите от Латинска Америка.

Данни на китайските митници показват, че през 2017 година обемът на търговията между Китай и латиноамериканските страни е бил почти 260 милиарда долара, което е увеличение с 18,8% спрямо 2016 година. Преките инвестиции на китайски компании в Латинска Америка са достигнали 387 милиарда долара. На церемонията по откриването на форума, началникът на Китайската комисия за насърчаване на търговията Гао Йен посочи, че „Един пояс, един път" може да предостави нови възможности за сътрудничество между Китай и Латинска Америка. „В бъдеще ще продължим да засилваме сътрудничество с различните страни, да създаваме повече платформи за обмен, да предоставяме повече ефективни услуги, да насърчаваме бизнеса и търговците да се възползват от новите възможности, които предоставя изграждането на китайската инициатива, да увеличаваме търговията и инвестициите, както и да даваме по-голям принос за повишаване нивото за търговско и икономическото сътрудничество между Китай и Латинска Америка и да работим за създаването на открита световна икономика", подчерта Гао Йен.