При всички останали стоки обаче предпочитаме физическия контакт
Българите са четвъртите в ЕС купувачи на облекла и спортни стоки онлайн като дял от населението, въпреки че като цяло интернет пазаруването у нас далеч не се радва на твърде радушен прием. Това показва специално изследване на Евростат, публикувано в понеделник.
През последните 12 месеца поне 73% от анкетираните българи са си купили някакво облекло, обувки или спортна стока онлайн. По този показател страната ни се нарежда на четвърто място в ЕС, като пред нас са само Румъния, Великобритания и Малта със съответно 75% от населението за Румъния и по 74% за Великобритания и Малта.
Това е много повече от средното за Европа ниво от 64%. Италианците, които се славят като едни от най-добре облечените европейци, са на последно място по този показател - едва 39% от тях са пазарували дрехи и обувки онлайн и, изглежда, за тях това не е най-удачният начин за обличане. Дори Естония, която е една от най-добре цифровизираните държави в ЕС, е едва на трето място отзад напред по дял от населението, което си купува облекло през интернет сайтове.
За разлика от дрехите и обувките българите се представят повече от скромно като запалени онлайн купувачи. Средно в ЕС 53% от хората са си купили например туристически пакет или поне билет за самолет, влак или автобус през последните 12 месеца, докато това са направили едва 26% от българите.
Стоките за дома - мебели, посуда, играчки за децата, бяла техника или стоки, свързани с градината, също са купувани от българите предимно от физически магазини.
Още по-зле се представяме като онлайн купувачи на билети за културни и спортни събития - на предпоследно място в ЕС пред Кипър. Най-слабо интернет купувачите в България се интересуват от книги, списания или материали, свързани с обучението - едва 8% от българите са правили такава покупка през последната година, докато средното за ЕС ниво е 36%, а в Люксембург - дори 71%. По този показател се нареждаме твърдо на последно място в Европа.