Еврокомисарят по цифрова икономика Мария Габриел посочи четири предимства на платформата на "24 часа" и я оцени като полезна стъпка в борбата с фалшивите новини

"24 часа" представи днес продукта Smart24chasa, финансиран от Google. Издателят на вестник "24 часа" - "168 часа" ЕООД, спечели в края на 2017 г. 100 хил. евро финансиране за медийни иновации от Digital News Initiative (DNI).

Еврокомисарят по цифрова икономика Мария Габриел посочи четири предимства на иновативната платформа на "24 часа" и я оцени като полезна стъпка в борбата с фалшивите новини. 

При представянето медийни експерти, рекламни агенции и представители на големи фирми похвалиха новата платформа и препоръчаха различни идеи за развитието й.

Очаквайте подробности от изказванията на Мария Габриел и други от участвалите в представянето.

Еврокомисарят по цифрова икономика Мария Габриел по време на представянето на Smart24chasa Снимки Николай Литов

Еврокомисарят по цифрова икономика Мария Габриел по време на представянето на Smart24chasa Снимки Николай Литов

С гранта от Google и допълнително финансиране от "168 часа" ЕООД беше създаден продуктът Smart24chasa, в партньорство със специализираната в дигитализация фирма „Димирома”. Digital News Initiative (DNI) e партньорство между Google и издателите на новини в Европа за подкрепа на висококачествена журналистика чрез технологии и иновации.

"Издателят на „24 часа” спечели с проекта Smart24chasa - платформа за иновативна журналистика, която ще бъде използвана както от работещите в "24 часа", така и от всички журналисти от Медийна група България и от други медии, от обикновени потребители, които се регистрират в нея чрез профила си в Google или Facebook", според координатора на проекта Станимир Въгленов, директор "Онлайн проекти" на Медийна група България.

Платформата е съвкупност от функционалности за събиране на информация по дефинирани теми от потребителите и комбинирането й в краен дигитален продукт, казва управителят на специализираната в дигитализация фирма „Димирома” Роман Ангелов.

С помощта на Smart24chasa потребителят ще може да създава нова тема, която след това да бъде достъпна за проучване и развиване, като всички потребители ще могат да я редактират, коментират и модерират. Цялата информация ще бъде категоризирана по източник: социални медии, собствен цифров архив на „24 часа”, източници на данни със свободен достъп, правителствени и частни сайтове, търговски и потребителски източници и др.

Smart24chasa бе единственият проект от България, който спечели финансиране в четвъртия кръг на Digital News Initiative, според информацията на Google.

В този четвърти кръг получихме 685 проекта от 29 държави. От проектите, финансирани днес, 47 са прототипи (проекти в начален етап, изискващи финансиране до 50 000 евро), 33 са средни проекти (изискващи финансиране до 300 000 евро), а 22 - големи проекти (изискващи до 1 милион евро от финансирането), уточняват от Google.

Очаквайте подробности