Китайските марки високопроходими спортни автомобили (SUV) в полулуксозния сегмент скъсяват бързо дистанцията с чуждите си конкуренти благодарение на подобрения в технологията и обслужването, се казва в доклад на консултантската агенция за оценка на брандовете Brand Finance, озаглавен „Китайските автомобили 2018", информира bulgarian.cri.cn.
Според него, макар повечето китайски марки да са все още в средния и нисък клас, основната таргет група на някои като WEY и Lynk & Co са заможните клиенти. WEY, която е на пазара от една две години, в момента има 7% дял при автомобилите между 150 000 и 200 000 юана (22 000 – 30 000 долара), от които в Китай се продават 1,4 милиона бройки годишно. Lynk & Co пък продава над 4% от возилата в този сегмент.
В доклада се казва, че предразсъдъците към китайските марки постепенно изчезват, и новото поколение потребители смята автомобилите на WEY, например, за по-стилни от тези на „Ланд Роувър". Стойността на първите пет китайски марки се е повишила с 92% от 2017 до 2018 г., като това се дължи основно на местното търсене.
Алекс Хай от Brand Finance коментира, че китайските автомобили се опитват да се наложат в чужбина, като залагат най-вече на цената, заради което бяха смятани като по-малко надеждни и добри от западните им конкурентни, но ситуацията се променя. „Особено в случая с WEY, които имат ясна цел да се разширяват в чужбина, нещата се обръщат и вероятно ще започнем да виждаме как техните модели покриват стандартите, поставени от лидери като „Тойота" и „Фолксваген"", казва той.
Докладът на Brand Finance обаче отчита, че все още чуждите автомобили в Китай се разглеждат от потребителите като по-комфортни, престижни и добри в технологично отношение от местните. Няма обаче пречки китайските марки да се развиват, тъй като това къде е произведена машината е най-маловажният фактор за потенциалните клиенти, се казва още в доклада.