Специално проектирани скоростни връзки ще направят само 10-минутно пътуването между бъдещата магистрала "Хемус", Велико Търново и Горна Оряховица, където се намира най-голямата жп гара в Северна България и международното летище. Това заяви за "24 часа" кметът на Велико Търново Даниел Панов, който от години се е посветил на приближаването на аутобана към Старата столица и към железничарския град. Трасето ще преминава на около 10-13 километра северно от Велико Търново и Горна Оряховица, а бързият достъп ще е както от северозапад, така и от североизток, обясни той.
Така утвърдената магистрала ще бъде благоприятна както за туризма и икономиката на Велико Търново, така и за индустрията, летището и жп гарата в Горна Оряховица. Същото важи и за Севлиево, а дори и за Габрово. През Севлиево градът на хумора и сатирата ще има пряк достъп до аутобана за София и Варна.
Най-бързо от Велико Търново до "Хемус" ще се стига западно от града. Само на 5 километра е планирано трасето на русенската магистрала - край с. Момин сбор. На още 5 километра оттам ще е първият пътен възел с АМ "Русе - Велико Търново" и АМ "Хемус". Наскоро Върховният административен съд се произнесе окончателно и утвърди трасето на аутобана Русе -Велико Търново и реално изграждането му може да започне паралелно с "Хемус".
Дори и русенската магистрала да се забави, вторият достъп до АМ "Хемус" ще бъде северно от старопрестолния град - в района на с. Поликраище. След 13 км шофиране по първокласния път Велико Търново - Русе ще излиза директно на магистралата за София.
Специален скоростен път ще свърже бъдещата магистрала "Хемус" с летището и жп гарата в Горна Оряховица. Чрез "Хемус" железничарският град, международното летище и жп гарата ще получат бърза връзка и с магистралата Русе - Велико Търново.
Скоростният път ще е с дължина около 8 километра, неговото начало ще е в района на горнооряховското летище, а покрай селата Правда, Първомайци, Янтра и Поликраище ще достига до магистрала "Хемус". Връзката бе договорена след поредица от разговори между Даниел Панов и бившия регионален министър Николай Нанков. Вече е изготвен и технически проект за трасето. "На практика Горна Оряховица няма да остане изолирана от най-важните пътни артерии за Северна България, както твърдят от БСП", каза кметът.
Преди ден правителството отпусна 1,35 милиарда лева, с които ще бъде финансирано строителството на общо 134 километра между местността "Боаза" след Ябланица и Велико Търново. Кметът Даниел Панов коментира, че това ще е най-крупната инвестиция в стратегическата инфраструктура на Северна България още от времето на Тодор Живков, когато са построени малко над 120 км от магистрала "Хемус" - 70 км откъм София и 60 км откъм Варна.
"АМ "Хемус" чертае бъдещето на Северна България. Дълги години магистралата бе имагинерно понятие, а отсега нататък вече ще говорим за изграждането й. Тя дава реален шанс на Велико Търново, Горна Оряховица, също и на Севлиево, да се превърнат в един огромен логистичен център както в България, така и в Югоизточна Европа. Край нашите два града ще се пресичат два европейски коридора. Очаквам, че традиционно високият инвестиционен интерес към Велико Търново и Горна Оряховица сега ще стане още по-силен", коментира Даниел Панов.
Кметът отчете и приноса на "24 часа" за добрата развръзка по темата с магистралата. Иинициираните две национални дискусии "Магистрала "Хемус" - възраждане на българския Север" събраха във Велико Търново стотици представители на местна, законодателна и изпълнителна власт. След като стана ясно, че "Хемус" е национален приоритет, инвестиционният интерес към Плевен, Ловеч, Търговище, Стражица, Лясковец и други населени места става все по-висок", подчерта Панов.