Строежът на АМ „Хемус” от „Боаза” до Велико Търново е гарантиран с отпуснатите от правителството 1,35 млрд. лв., като 134-километровата отсечка трябва да е готова до 2023 г. Това посочи в студиото на „Лице в лице” по Би Ти Ви регионалният министър Петя Аврамова.
„Това е предвидимост и за строителния бранш – за тези участъци, за които се резервират средства, се изготвят идейни и технически проекти”, отбеляза тя. За един от участъците има изготвен технически проект и може да се обяви обществена поръчка.
Междувременно ще се търсят пари и за последните 90 км в източно направление: „До 2024 г. трябва да имаме цялостна магистрала от София до Варна, което е един от приоритетите на правителството”.
98 мостови съоръжения по магистралите и пътищата от I, II и III клас се нуждаят от ремонт, посочи Аврамова. За целта ще са нужни над 60 млн. лв.
Догодина ще продължат ремонтите на 7 виадукта на „Тракия”, а също и на големите тунели „Топли дол” и „Витиня”, където е преценено, че по едната тръба не може да се пуска трафик.
Аврамова се обяви в подкрепа на строителния бранш, който преди дни се вдигна на протест срещу политическото говорене. „Аз съм категорично против да се поставят под един знаменател всичко в един бранш”, заяви министърът.
Според нея в исканите от БСП проверки на магистралите проблематична е не самата идея за подобна инспекция, а внушението, че у нас няма кой да я извърши. „Ние сме в Европа, лабораториите в България са независими европейски лаборатории”, подчерта Аврамова. На въпрос как изглежда това в светлината на информацията, че фаталната отсечка край Своге е проверявана от свързана със строителя лаборатория, тя призова: „Нека не заклеймяваме всички лаборатории”.