Три нови модела разработени в Китай високоскоростни влакове от серията „Фусин" с варираща максимална скорост, направиха своя дебют вчера. Според експертите те ще предложат повече възможности на потенциалните чуждестранни клиенти, предава Радио Китай.

Цялата серия влакове „Фусин" бяха пуснати от Китайския национален център за изпитване на железници в Пекин, включително и новите варианти , които са един по-дълъг влак и два с по-ниска версия на скоростта.

Най-дългият за сега влак в Китай „Фусин" е с дължина 440 м и места за 1 238 пътника. Той развива максимална скорост от 350 км/ч. Другите два модела се очаква да достигат максимална скорост от 250 км/ч и 160 км/ч.

Главният инженер на Китайската академия за железопътни науки Джао Хунуей каза, че за разлика от предишната серия високоскоростни влакове „Хъсие", които бяха разработени с помощта на чуждестранни технологии, сегашните използват изцяло местни основни технологии и следват унифицирани китайски стандарти. „Повече от десетилетие Китай се учи от развитите държави как да строи високоскоростни железопътни системи от световна класа. Днес страната притежава пълни права върху интелектуалната собственост.", каза Джао.

Въпреки късното си появяване на световната сцена, в момента Китай притежава най-голямата в света високоскоростна железница, която до края на 2018 г. достигна обща дължина от 29 000 км.

Сун Джан, професор в Университета Тундзи в Шанхай, каза, че произведените в Китай влакове и технологии вече са си прокарали път в над 100 държави, сред които Турция, Индонезия, Русия, Иран и Индия. Освен модернизирането на китайската железопътна система, последните модели с различната си максимална скорост и цена могат да предложат повече възможности за износ, убеден е той.

Най-дългият модел „Фусин" и този с максимална скорост от 160 км/ч ще бъдат пуснати в употреба на 5 януари, за да облекчат натоварването по време на пиковия 40-дневен период на пътувания за Китайската нова година, когато се очаква да бъдат направени над 413 милиона пътувания с железниците.

С по-големите си седалки, повечето електрически контакти и USB изходи и други удобства за пътниците, всички модели от серията „Фусин" са по-удобни от по-старите и бавни влакове, твърдят експертите, добавяйки, че 160-километровият им вариант постепенно ще замени старите влакове в някои региони.