В ГВА е внесен за одобрение генерален план за превръщане на летателна площадка в аеропорт
Собствениците на летателната площадка при радомирското село Кондофрей имат намерение да я разширят до частно летище.
За това инвестиционно намерение съобщи министърът на транспорта Росен Желязков. Изявлението му бе по повод реакцията на лидера на БСП Корнелия Нинова, която е против условието по време на концесията на летище София държавата да не строи нов аеропорт на 100 км. Министърът даде пример с това, че държавана - не, но частници могат да изградят летище, и се позова на този генерален план.
На въпрос на “24 часа” от министерството на транспорта заявиха, че има подаден в Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” за одобрение генерален план за разширение на площадката. Първо тя
трябва да стане
летище за
обществено
ползване
и чак след това е процедурата за превръщането му евентуално в международно, която е с много изисквания като Гранична полиция, митница, оборудване на въздушно управление и други, обясниха от ГВА.
Бившето военно летище при Кондофрей бе продадено през 2011 г. на фирма “Селим-Ко”, която се представлява от Владимир Ненчев. Цената е 1,25 млн. лв. Тогава в редица медии се появяват заглавия, че ще се прави летище, конкурент на столичното.
През 2013 г. правителството дава на общината в Радомир два имота от 224,4 дка, застроени с 54 сгради. Те са на бившето военно поделение и терен в местността Кадрийска чешма. Намерението е да се построи логистичен и интермодален терминал в комплект с частното летище. Към 2013 г. “Селим-Ко” вече се казва “София уест еърпорт”. Днес, видно от Търговския регистър, капиталът ѝ е 1 млн. лв., собственици са “Випи Капитал” и регистрираната в Холандия “Ориол Инвестмънтс Кооперати”.
Представител на “Випи Капитал” пак е Владимир Ненчев, а в съвета на директорите са децата му Петя Ненчева и Васил Ненчев. Фирмата е с предмет на дейност преработка и търговия с нефт и нефтопродукти и химически продукти, производство и преработка на селскостопанска продукция, както и акцизни стоки.
От публикации от 2013 г. става ясно, че фирмата публично е заявявала
намерения за
изграждане на
пътнически
терминал и
на терминал за
карго самолети
Пистата е дълга 2,5 километра, предвиждало се е да бъде удължена с още 500 метра.
Зам.областният управител на Перник тогава Радослав Йорданов казва, че до края на 2013 г. летище “София-запад” ще има възможността да обслужва и пътнически самолети от клас С. Съобщава, че проектът е на стойност 57 млн. лв.
Йорданов казва още, че всички пътнически самолети, които в момента използват софийската аерогара, в това число “Боинг 737” и “Еърбъс 320”, ще могат да кацат и на пистата край село Кондофрей. Летището ще може да поема и чартъри за Черноморието, Банско и Гърция. Това ще доведе до разкриване на нови 200 работни места, и то до края на тази година.
В момента бившето военно летище е летателна площадка.
На пистата се провеждат кръгове от националния драг шампионат (състезания на автомобили и по-рядко на мотоциклети на права отсечка - бел. ред.). На площадката парашутен клуб обучава курсисти, скоковете са от 4200 м.
“24 часа” се свърза с Владимир Ненчев, който обаче отказа коментар.
На сайта на клъстера за развитие на публично-частното партньорство в България има схема на летище “София-запад”.
На пистата на бившето военно летище се провеждат състезания.