Всички процедури, включително регистрацията, могат да се извършват онлайн

Онлайн регистрацията отнема половината от времето и може да е три пъти по-евтина

Фирмите могат да спестят между 42 и 84 милиона евро на година

Европарламентът и Съветът постигнаха споразумение в понеделник относно нови правила, чиято цел е да улесни електронната регистрация на фирми и да насърчи извършването на административни дейности онлайн през целия жизнен цикъл на фирмите, съобщиха от пресцентъра на Европейския парламент.

Новите правила имат за цел да спестят време и пари на бизнеса, както и да увеличат гаранциите срещу злоупотреби и измами чрез въвеждането на онлайн проверки на самоличността.

Новите правила осигуряват:

* подобрени онлайн процедури – от регистрирането на фирми до регистрацията на техни клонове и подаването на документи;

* предоставяне на лесно достъпна информация на порталите за регистрация, която е безплатна и на език, който се разбира от възможно най-голям брой презгранични потребители;

* “принцип на еднократност”, което означава, че от фирмите няма да се изисква да представят една и съща информация на публичните органи повече от веднъж;

* прозрачни правила за таксите, които се прилагат по недискриминационен начин, без да надвишават разходите за осигуряване на услугите.

Въпреки че всички стъпки по регистрацията на фирми могат да бъдат извършени онлайн, преговарящите се споразумяха, че в някои случаи може да бъде изискано и лично явяване когато това е необходимо. Те също така настояха да бъде предвидена възможност за проверка дали кандидати за директорски позиции са дисквалифицирани от подобни позиции в други страни членки.