1 лев ще е най-голямото оскъпяване на билет за автобус за най-дългите отсечки в страната, каквато е например София - Варна, след въвеждането на тол такса. Това съобщи регионалният министър Петя Аврамова пред Нова телевизия. Тази сума е калкулирана при 20 пътници в автобус, а не при 40, колкото е пълния му капацитет, обясни тя.
25% от всички пътища в страната - 10 800 км, ще бъдат включени в обхвата на тол системата, каза още Аврамова. От 16 август ще започне тестването на системата в реално време с реално събиране на пътни такси. Технически въвеждането на системата се движело в график. От днес започва първия етап от тестването й - със симулация на данни за движението на тежкотоварните превозни средства.
Министърът обясни, че такса обаче няма да се плаща за пътищата, които са в обхвата на системата, но са в лошо състояние. Тарифата до малките населени места ще е най-ниска, а за тежкотоварните пътни средства общинската пътна мрежа ще е безплатна, обясни министърът по повод опасения за поскъпване на храните заради тол таксата.
Ако оскъпяването бъде включено в цената на горивото пък то щяло да е само 1 стотинка. Не искаме да убием превозваческия бранш в България, но трябва да намерим пресечната точка между техните аргументи и интересите на гражданите, които искат да пътуват по добри пътища, обясни Аврамова. 8000 км от републиканската пътна мрежа са в лошо състояние и за да финансираме ремонтите е необходимо въвеждането на тол системата, допълни тя.
Около 800 км от републиканската пътна мрежа са в ремонти в момента. Дейностите по 40-те километра на магистрала "Тракия" от Стара Загора до Пловдив, които в момента са с ограничение от 90 км/ч, ще започнат след края на летния сезон, каза Аврамова. За този участък били нужни 60 милиона лв., като за целта щели да се търсят целеви средства.
6,5 км от магистрала "Струма" от Благоевград до пътен възел Благоевград-юг ще бъдат пуснати преди трите почивни дни за 24 май.