Националната агенция за приходите започва контролна кампания в зимните курорти, предупредиха от институцията.
Стотици инспектори на НАП ще извършват скрити и явни наблюдения, инвентаризации на наличните стоки и проверки за отчитане на оборотите. Ще се следи и движението на стоки към хотели, ресторанти и други търговски обекти.
На постоянно наблюдение са подложени също борси и тържища в близост до курортите.
По време на кампанията инспекторите от „Фискален контрол“ ще използват и дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на НАП, като софтуерът ще посочва обекти, чиито обороти се различават значително от средните за съответния регион.
В кампанията отново ще бъде използван и подходът на т.нар. "открито наблюдение", при който в рамките на дни или седмици в обекта присъства явно проверяващ екип на НАП, като оборотите, отчетени по време на наблюдението, се сравняват с минали периоди и при значима разлика, приходната агенция може да започне ревизия.
По време на зимната кампания от НАП ще изследват и имущественото състояние на физически лица собственици или управители на фирми с обекти в зимните курорти, допълват от приходната агенция.
Зимната кампания е продължение на наложения подход, използван през лятото по Черноморието, посочват от НАП.