Проверка, ако е голям разходът на енергия за подгряване на водата

Общото събрание на етажната собственост може да определи колко да е сградната инсталация, но не по-малко от 20 и не повече от 40%.

И в момента е позволено блокът да реши какъв процент да са общите части в плащането за парното, но явно се е получило изкривяване и затова се поставят и тези ограничителни рамки.

Промяната е записана в проект за нова наредба за топлоснабдяването, която е публикувана за обществено обсъждане. Преди повече от 10 г. пак имаше такава възможност, но тогава процентът за сградна инсталация бе между 10 и 30. Този текст бе премахнат от наредбата, тъй като масово се избираше най-ниският процент и това водеше до изкривяване на сметките - сравнително ниски през зимата и висока сума за доплащане при изравнителните.

Сега в наредбата в частта за дяловото разпределение няма сериозни промени освен една. Ако за подгряването за топлата вода за 1 куб. м се изразходват повече от 150 квтч и всички имоти в сградата имат индивидуални водомери за гореща вода, то топлофикацията е задължена да извърши проверка на настройката на съоръженията в абонатната станция и на техническата им изправност.

Проверката се извършва в присъствието на представител на етажната собственост и се съставя констативен протокол с описание на коригиращи мерки.

Такава инспекция се прави и за сгради-етажна собственост, в които клиентите са избрали да заплащат консумираната топлинна енергия по реална месечна консумация.

Големите количества енергия за подгряване често са проблем и вдигат сметките. Така в блок в “Разсадника” за ноември има 513,36 квтч енергия за загряване на водата.

По-категорично е записано, че клиенти, присъединени към абонатна станция, са длъжни да монтират уреди за дялово разпределение. В сегашната наредба това е задължително за сграда, в която се въвежда дялово разпределение.

Основните промени в новата наредба са свързани с условията за присъединяване на производители на топлинна енергия и на клиенти на топлопреносното предприятие.

Отпада изискването за предварителен договор като условие да започне изготвянето на проект за присъединяване на клиенти.