Китай възнамерява да намали временно квотите за производство на електрически автомобили, за да позволи на автомобилостроителите, които са тежко засегнати от пандемията от коронавируса, да увеличат спадналите си продажби.

Това научи Ройтерс от запознати източници.

Китайските власти биха могли също така да отложат с шест месеца влизането в сила на нов закон за емисиите от фини частици.

В Китай, водещият световен автомобилен пазар, продажбите на автомобилостроителите са се понижили със 79 процента през февруари и се очаква свиване на сектора с около 10 процента през първите шест месеца, предаде БТА.

Политиците са наясно, че популяризирането на електрически автомобили в контекста на забавяне на търсенето в света, представлява трудност за автомобилните производители. Те искат автомобилната промишленост постепенно да се възстанови през тази година, заяви един от четирите източници.

Все още не е взето окончателно решение от властите, твърдят източниците, добавяйки, че разговорите между представители на министерствата на промишлеността и околната среда, автомобилостроителите и други органи продължават.

Министерството на промишлеността и информационните технологии не откликна веднага на молбата за коментар, а с министерството на опазването на околната среда не беше осъществен контакт.

В Китай електрическите автомобили, хибридите с външно зареждане и моделите с водородни горивни клетки трябва да представляват една четвърт от производството на един автомобилостроител до 2025 година спрямо 5 процента през 2019 година.

Този закон подтикна Тесла (Тesla), Фолксваген (Volskwagen), Дженерал мотърс (General Motors), Тойота (Toyota), Джийли (Geely) и други автомобилни компании да ускорят производството на така наречените нови енергийни превозни средства за сметка на по-рентабилните конвенционални автомобили.