Австралия ще приеме до месеци закон, задължаващ Гугъл и Фейсбук да делят приходите от реклами с местни медийни компании, заяви министърът на държавното съкровище Джош Фрайденберг, цитиран от Ройтерс.
С това страната ще стане една от първите, принуждаващи дигиталните платформи да плащат за използваното съдържание.
Решението беше взето, след като преговорите с Гугъл и Фейсбук не доведоха до доброволни правила, които да отговарят на оплакванията на местни медии, че технологичните гиганти имат прекалено голям дял от пазара на реклами, който е техен основен източник на приходи, подчерта Фрайденберг, цитиран от БТА.
Австралийският пазар на онлайн реклами се оценява на близо 9 милиарда австралийски долара (5,72 милиарда долара) годишно и нарасна над осем пъти от 2005 г., посочи министърът.