Битата сметана и пуканките са сред артикулите, които все по-често са се появявали в списъците за пазаруване в някои европейски страни по време на пандемията от новия коронавирус, предаде ДПА.

Анализът на потребителските навици е направен миналия месец от маркетингови изследователи.

В европейските "големи пет" страни - Германия, Франция, Италия, Испания и Великобритания, изследователите отчитат явни локални предпочитания в поведението при пазаруване "в зависимост от фазата на пандемията, в която страната се е намирала в момента", отбелязва Йенс Олиг, изпълнителен директор на изследователския институт Нилсен за Германия, Австрия и Швейцария, предава БТА.

Анализът показва, че потребителите в Германия са закупували повече санитарно-хигиенни тъкани и перилни препарати през март, докато във Франция са отчетени повишени продажби на риба и доматен сос.

Купувачите в Испания са наблегнали на продукти за грижа за кожата, в Италия - на пуканки и боя за коса, а във Великобритания голям пазарски хит се е оказала битата сметана.

В крайна сметка в много страни сходни базови артикули се озовават в пазарските колички. "Първото нещо, което обикновено искат да направят потребителите, е да покрият основните си нужди", казва Олиг.

Анализаторите са наблюдавали сходен модел: първоначално хората са купували продукти, свързани със здравето, след това все по-често са се сдобивали с артикули като респираторни маски и дезинфектанти.

"В третата фаза складирането на нетрайни храни се увеличава драстично", според Йенс Олиг.

Тъй като потребителите са се подготвяли за възможни полицейски часове, се е повишило пазаруването онлайн, отбелязват още анализаторите, които сравнявт продажбите на различни артикули в супермаркети и дрогерии със същия период миналата година.