Утре - 30 април, в Агенция „Пътна инфраструктура“ се отварят офертите за строителен надзор при проектирането и строителството на тунел под Шипка, съобщиха от АПИ.
Предвижда се изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.
Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, еднастоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката за строителен надзор е 6 243 600 лв. без ДДС.
Тунелът под вр. Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.
Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина .Предвижда се проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр.Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка“ да бъде предложен за финансиране от бъдещата Оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.
Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – ВеликоТърново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево –Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).
Офертите се отварят утре - 30 април, от 11 ч. в сградата на АПИ.