90% от предлаганите от веригите бяло саламурено сирене, кашкавал, прясно и кисело мляко да са български. Този промяна се подготвя в постановлението на правителството, което урежда продаването на родни стоки в магазините.
“Към момента земеделските производители и веригите провеждат активна комуникация, независимо от публично изразяваните становища. Една търговска верига например праща есемеси на производители с предложение да сключват договори. Срокът, в който постановлението трябва да се изпълни, е 14 дни, но даваме още 14 и очакваме в края на май да заработи по-ефективно, заяви в четвъртък министърката на земеделието Десислава Танева.
Тя обясни, че в сряда е проведен консултативен съвет за животновъдството, на който млечните асоциации заявили, че имат активна комуникация с веригите. Танева потвърди, че се обсъжда промяна на постановлението на Министерския съвет за предлагането на български продукти в търговските вериги, отнасяща се до млечните продукти.
Целта била да се защитят производителите на сурово мляко, тъй като в Европа вече започнала млечната криза, а възстановяването на производството е много трудно и непосилно за малките и средните фермери.
Животновъдите отчели, че по Великден са заклани 2 пъти повече агнета спрямо миналата година, имало още 20% готови и за Гергьовден не можело да се говори за дефицит на българско месо.