Новият закон за храните е част от един обща пакет, който разработи Министерството на земеделието в продължение на 6 години. По отношение на рекламата се въвежда забрана на използването на деца в реклама на ГМО-продукти, както продукти забранени и неподходящи за деца. Това заяви пред БНТ д-р Илиян Костов, заместник-директор на Центъра за определяне на риска по хранителната верига.
Чипсовете и т.нар фастфууд също попадат в тази рестрикция. Терминът от закона е, че и храни, които не са подходящи от деца, се въвежда лимитиращо ограничени по отношение на използването им от деца.
Д-р Костов уточни и правилата, които се въвеждат за онлайн търговията.
Все още този въпрос не е уреден за всички държави членки на ЕС. Работи се по регламент, но България е пионер в тази област, заяви д-р Костов.
Въвеждаме изисквания за онлайн търговия, които се подчиняват на изискванията за проследимост - контрол при производството и дистрибуцията на храни.
"Онлайн търговията може да се извършва както от обекти, които произвеждат и дистрибутират храни, така и от онлайн фирми. Всеки оператор, който оперира в сферата на онлайн търговията с храни трябва да докаже от къде идва този продукт и на кого го е предложил и дистрибутирал. Задължително е също онлайн операторите да бъдат регистрирани и продуктът, който ще бъде продаван трябва да отговаря на всички изисквания по отношение на храните - производство и етикетировка", каза Костов.
Въвеждат се също две нови означения - "продукт, добит в България" и "продукт, произведен в България".
При първото означение изискването е основната съставка да е българска.
За продукт "произведен в България" - всички етапи на неговото производство и дистрибуция трябва да са на територията на България.
Ще се въведе и знак/щампа, който да показва от кой регион е произведен даденият продукт.