Комуникационната група печели в надпревара с още 4-ма кандидати с икономически най-изгодната оферта
АПРА е новата рекламна агенция на Българския спортен тотализатор (БСТ), след като спечели конкурса през май и до дни предстои да подпише договора си с него.
С помощта на една от най-големите агенции в бранша тотото ще опита да популяризира и обнови дейността си и след затваряне на Националната лотария, както и да
отбележи 63-ата
си годишнина,
- създадено е с постановление на Министерския съвет от 12 май 1957 г.
БСТ откри процедура за пряко договаряне на услугата по Закона за обществените поръчки и покани 5 компании, които да се включат в конкурса. Освен АПРА останалите са “Мад груп” на Атанас Мишев, “Дрийм тийм груп” на Евтим Милошев, “Локалс” на Деляна Николова и Ангел Лесов и “Бранд ПР” на Боян Томов.
Обществената поръчка включва организирането на 7 групи събития, всяко състоящо се от 7 вида дейности по заявка на възложителя, които трябва да се случат до декември 2020. “Тепърва ще уточняваме какви ще са кампаниите”, каза генералният мениджър на АПРА Томислав Цолов.
Прогнозната стойност на
поръчката е
до 830 000 лева
без ДДС. Срокът за изпълнение на договора е до 31.12.2020 г. или до изчерпване на финансовия ресурс - което от двете събития настъпи първо, пише в условията на БСТ.
Досега рекламата на тотото е била поверена пак чрез обществена поръчка на обединението “Спорт фактори”, в което влизат няколко компании. То се представлява от Стела Миланова, чиято агенция “ПР фактори” участва, както и “ОМ София” на Екатерина Тупарева.
Договорът с тотото е бил за три години - от февруари 2019 до 2021 г. Прекратен е година и половина по-рано по взаимно съгласие.
Впрочем в разгара на епидемията спортният тотализатор прекрати и излъчванията си по Би Ти Ви и вече от над месец насам е само в БНТ. Тотото пусна свои тегления и по двете телевизии още през 2016 г. Според медийни експерти причината е била, че му е била нужна популярност заради рекламната експанзия на “Национална лотария”. След приемането на поправките в Закона за хазарта, които върнаха държавния монопол, тотото прекрати договора с Би Ти Ви и тиражите са отново по БНТ заради доста по-ниската цена.
Рекламният договор с Би Ти Ви обаче в момента се проверява от Комисията за защита на конкуренцията по сигнал от Нова тв, тъй като в него пишело, че тотото се задължава да не сключва договор с Нова тв.
Сега АПРА печели, тъй като е предложила най-ниска цена, а предварително поставеното условие е, че обществената поръчка ще бъде възложена въз основа на икономически най-изгодната оферта.
APRA Porter Novelli Balkans Communication Group (APRA PN BCG) - както е цялото име на компанията, е една от най-старите и уважавани комуникационни агенции у нас. Групата APRA PN разполага със 7 офиса в 7 страни в региона.
Същевременно тя е филиал на една от най-големите комуникационни агенции в света - американската Porter Novelli, част от Omnicom Group, с над 90 офиса в близо 60 държави.
АПРА е единствената на пазара, която през последните 20 години почти без прекъсване работи за различни мобилни оператори, както и за компании в сектора на комуналните услуги - всички те представляващи по същина естествени монополи.
Нейни проекти са удостоявани с десетки награди на български и световни комуникационни форуми, в това число и
единствената
Golden World
Award
(Златна световна награда) на Международната пиар асоциация, присъждана на българска кампания - “Една легенда оживява”. Едни от най-престижните си отличия агенцията получава за две кампании - национална и международна, свързани със стогодишнината от Независимостта на България. Те са разработени през 2008-2009 година след спечелване на обществена поръчка.
Агенцията е сертифицирана по ISO 9001:2015; редовно преминава успешно одити за сертификат SMETA (Sedex Members Ethical Trade Audits), чиято цел е да се гарантира, че спазва етичните и социалните норми при своята работа.