Вече 500 оферти – 100 за настаняване и около 400 за заведения за хранене, съдържа платформата на „Метро“ „Преоткрий България“. Те ще бъдат видими в интернет от сряда, 10 юни на адрес www.PreotkriiBulgaria.bg.
Чрез тази платформа всеки желаещ може не само да резервира и плати почивката си в страната, но и да си запази място в ресторанти, които гарантирано предлагат кухня с менюта, изготвени само от български продукти. Това стана ясно при представянето на платформата във вторник.
„Броят на тези предложения продължава да расте поради засиления интерес от страна на туристическия бизнес“, каза при представянето на платформата Георги Гърневски от „Метро България“.
Онлайн системата показва места за настаняване и заведения само в България, които спазват стандартите за безопасност и използват приоритетно български продукти за своите ястия.
Българските туристи могат да правят своите резервации без да заплащат комисиони за използването на услугата. Българските хотелиери и ресторантьори също няма да заплащат комисиони, когато публикуват своите оферти, ако са приели ангажимент да спазват стандартите за безопасност в обектите си и предлагат ястия от меню с български рецепти в заведенията си.
В допълнение на това всеки, който пусне офертата си в платформата и отговаря на условията, може да получи един от хилядата ваучера на стойност 1000 лв., които служат за първоначално зареждане на заведението или хотела с продукти.
Със специална презентация на меню от автентични български ястия в представянето на платформата се включиха водещи български готвачи, начело с главния готвач на „МЕТРО Академия“ шеф Юри Велев. За да улеснят собствениците и управителите на ресторанти той и колегите му Андре Токев, Милен Панев и Влади Тодоров са разработили специални рецепти, съобразени със спецификата и вкуса на българските продукти и традиционните български ястия. Рецептите отговарят на предпочитанията на българските туристи, търсещи високото качество на родното фермерско производство. Ястията ще бъдат представени в онлайн системата „Преоткрий България“, а ресторантьори и потребители ще имат възможност да ги адаптират според предпочитанията си.
„Не знаем как ще се държат потребителите това лято, затова най-удачната стратегия е да се държим заедно за ръце“, каза на представянето главният изпълнителен директор на „Метро България“ Атила Йенсен. Цялата инициатива – от възможностите на резервационната платформа „Преоткрий България“ до бизнес, финансовите и санитарни мерки в подкрепа на българския туризъм, които програмата включва, са станали възможни с подкрепата и на други компании: Пощенска банка, Мастъркард, „Димитър Маджаров“, А1, Кока-кола и др. „Това е истинска коалиция в подкрепа на българския бизнес“, каза Георги Гърневски.
Платформата е станала ралност за по-малко от един месец в близко партньорство с Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), обединяваща представителите на туристическия бизнес в цялата страна и се ползва от подкрепата на Министерство на земеделието, храните и горите, Министерство на туризма и Министерство на икономиката.