Китайската компания Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) с централа в град Ниндъ, провинция Фудзиен, е готова да започне производството на батерия за електромобили, способна да издържи 16 години или 2 милиона километра. За сравнение, животът на сегашните батерии за електромобили е около 8 години или 250 000 километра, съобщава Радио Китай.

Анализаторите обаче са предпазливи в оценките си за новия продукт, тъй като, според тях, вероятно ще са нужни повече тестове, за да се потвърдят обявените от компанията характеристики. „CATL има известен опит и технологии, но са нужни още данни, за да стане ясно дали целта може да бъде реално постигната или стана дума за референтни лабораторни данни. Представянето на автомобилните батерии е различно в различни условия, така например, издържливостта им се намалява при ниски температури", казва Лиу Юн, главен секретар на Отдела за технологии за съхраняване на енергия към Китайската асоциация на енергийните компании.

Друг ветеран в индустрията, пожелал анонимност, заявява в коментар за вестник „Глобал таймс", че компанията CATL е основана през 2011 г. и все още не може да докаже, че произведената от нея батерия може да издържи до 16 години.

Същевременно, в класация на южнокорейската агенция за пазарни оценки SNE Research, през 2019 г. CATL е била на първо място в света при производителите на батерии за електромобили с 27,9% пазарен дял, следвана от японската „Панасоник" с 24,1%, южнокорейците от LG с 10,5% и китайската BYD с 9,5%. CATL прави батерии за автомобилите на „Тесла" и „Фолксваген", и новата им батерия няма да бъде ексклузивно само за тях, според информации в китайските медии. Компанията подписа през февруари договор с „Тесла" за доставката на батерии за нейния Модел 3, който се произвежда в Шанхай. Също така тя строи завод в Германия.