Гугъл променя настройките си по подразбиране, за да изтрива автоматично част от данните, които събира за потребителите. Активността в мрежата и приложенията, включително търсенията в уебсайтове и посетените страници, както и данните за местоположението, вече ще бъдат изтривани след 18 месеца, съобщи Ройтерс.
Данните в Ютюб, включително кои клипове са гледани и за колко време, ще бъдат изтривани след 36 месеца, пише "Дневник".
Промените се отнасят само за нови акаунти, но скоро и съществуващите потребители ще могат да коригират настройките си.
Съобщението в сряда идва на фона на засилените критики към Гугъл и други големи технологични компании за събирането на данни.
"Wall Street Journal" съобщи, че Министерството на правосъдието на САЩ ще обсъжда тази седмица плановете си за наказание на компанията за монополни действия, включително твърдения, че е злоупотребила с доминиращата си позиция при онлайн търсенето. Във вторник германски съд наложи ограничаване на данните, които "Фейсбук" събира за местните потребители, поради опасенията, че злоупотребява с водещото си място на пазара сред социалните мрежи.
Потребителите ще могат по-лесно да ползват "инкогнито режим", като просто задържат снимката на потребителския си профил в горната част на приложенията за търсене, Гугъл Мапс или Ютюб. От компанията твърдят, че не поддържат регистър на активността на потребителите, когато те са в режим "инкогнито".
Компанията извлича по-голямата част от приходите си от реклами, които обикновено се основават на данни за това какво потребителите гледат и четат и къде се намират. Изпълнителният директор на компанията-майка Alphabet Сундар Пичай миналата година призна, че компанията събира повече данни, отколкото е необходимо за реклами, и се ангажира да намали събирането.
Гугъл заяви, че иска да държи данните от Ютюб по-дълго от други интернет дейности, тъй като това ще помогне да прави музикални препоръки, за които по-дългата история на търсенето е от полза.
От компанията добавят, че политиката за автоматично изтриване няма да се прилага за регистрационни файлове, свързани със Photos, Gmail и облачната услуга Drive, за които се твърди, че не се използват за рекламни цели.
Компанията е оправдала решението си да не прилага промяната към съществуващите акаунти, тъй като не иска да изтрива данни без изричното разрешение на потребителите.
Всички потребители ще могат да изберат да зададат периода на автоматично изтриване на данните да е само три месеца.