Вчера „Хуауей“ представи плановете си за разширяване на своето присъствие на пазара в Европа. Това стана на специалното издание на IFA 2020 в Берлин, първото голямо глобално изложение за потребителска електроника, което се провежда присъствено след избухването на епидемията от COVID-19.
В речта си пред участниците Дзи Жънгуей, президент на поделението на компанията за Европа, посочи, че „Хуауей“ планира до края на годината да има осем водещи магазина в Испания, Франция, Белгия, Италия, Германия и Великобритания, „създавайки повече работни места и икономически растеж в критичен момент за нашите търговски улици и градски центрове“. Отделно компанията ще има 42 магазина, в които потребителите ще могат да изпробват нейните продукти, предава Радио Китай.
Вместо да представя нови устройства тази година, Дзи Жънгуей се фокусира върху ангажимента на „Хуауей“ към Европа, една голяма част от следващото десетилетие на компанията, която се очаква да се фокусира върху изкуствения интелект, 5G свързаността, сигурност на потребителите и екосистемата от мобилни услуги.
„Хуауей“ стартира и собствена търсачка – Petal Search, в сътрудничество с партньори от трети страни, включително най-добрите европейски търсачки Qwant и Yandex. От пускането ѝ през юни, тя е привлякла повече от 1 милион европейски потребители, каза още Дзи Жънгуей.
С 460 милиона активни потребители месечно, 33 милиона само в Европа, и общи изтегляни за света, надхвърлящи 184 милиарда през първата половина, AppGallery на „Хуауей“ е вече третият по големина магазин за приложения, в който месечно се добавят над 5000 от тях. Глобалната му база от регистрирани разработчици надхвърля 1,6 милиона, което е 76 процента повече отпреди година.
В момента за „Хуауей“ работят над 8500 души в 11 държави в Западна Европа и 14 000 за целия континент. Компанията има две регионални централи, разположени в Полша и Германия, както и 23 изследователски обекта.
Европейският пазар на смартфони отчете спад на продажбите от 7% през първото тримесечие поради сезонни фактори и епидемията от COVID-19, сочат данните, публикувани през юни от компанията за пазарни проучвания и анализи „Каунтърпойнт“ (Counterpoint). На върха остава „Самсунг“, но регистрирайки спад от 31% до 29% пазарен дял, след него се нарежда „Епъл“ с 22% и трети е „Хуауей“ със спад от 23% на 16%. Основната причина за спада при „Хуауей“ е конфликтът със САЩ и ограниченията, които Вашингтон налага на компанията и нейните партньори. В същото време друг китайски производител на смартфони – „Сяоми“, отчете 145% годишен ръст на продажбите си в Европа и през първото тримесечие пазарният му дял там е бил 11%.
Очакванията са въпреки всичко с въвеждането на 5G мрежите в Европа пазарното представяне на „Хуауей“ там да започне да се подобрява. В момента този сегмент е в началото на своето развитие и 5G смартфоните са едва 4% от общите продажби в Европа през първото тримесечие, сочи още проучването на „Каунтърпойнт“.