Ние нямаме работа в Министерството на транспорта изобщо, ние не сме шофьори. Ние сме преподаватели. Ние трябва да сме към Министерството на образованието, а те да контролират само изпити. Това заяви председателят на сдружение Национален автоинструкторски съюз Стефан Малковски по време на дебата за обучение на кандидатите за водачи, който "24 часа" организира във вторник. На него присъстваха предсавители на Министерството на транспорта, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", НАП, КАТ и бранша.
Малковски говори пред журналисти пред залата, след като с Йонко Иванов, председател на Съюза на центровете по авто-мото подготовка, напуснаха дискусията.
"Тя е много проста схемата - Министерството на образованието се занимава с подготовката, там са педагогиката, методиката, психологията, всичко е там. А транспортът трябва да се насочи само към това, което трябва да притежава един водач - качество, умения, знания. Да сложи бариерата и евентуално кандидат-водачът да я прескочи", заяви Малковски.
Според него диалог с бранша няма. "Има 3% бранш, който е влезнал под кожата на администрацията, и правят наредба, която е в разрез с исканията на бранша попринцип. Нашите искания са тази наредба да бъде свалена, да се предизвика нов разговор, да участва активно браншът и да се изготви нова наредба, която да обслужва не само бранша, но и участниците, които се подготвят за водачи", заяви той.
"Ако обърнете внимание, това, което се говореше, не говорим за качество. Знаете ли наредбата какво представлява - трябва да има технически сътрудник във всеки един учебен център. Това ли вдига качеството. Трябва да има 9 квадрата площ на технически сътрудник. Трябва да са в една сграда техническият сътрудник и учебният център. Това невероятно влияе върху качеството на подготовката. На кого ще е автомобила, дали ще е на учебния център, дали ще е под наем. Метър и половина ми иска да е кабинетът, ще спят ли тези курсисти там", коментира още Малковски.
По повод данните на пътна полиция за това, че младите водачите предизвикват голяма част от катастрофите, коментира с въпроса: "Кой изпитва? Ние ли изпитваме? Те изпитват, бариерата, която е сложена е от тях, как са я прескочили? Какво значи това - пари под масата или пускат неподготвени водачи. Да си погледнат техните хора - говорят ни за граждански и трудов договор, а 60% от изпитващите са на граждански договор".
И обяви, че ще има нов протест - вдругиден, на 22 октомври, ако не се разберат с министър Желязков, от когото имат покана. В противен случай протести ще има на всеки 10 дена, докато не ги чуят.