Всеки един загинал млад водач трябва да ни притеснява, да не броим проценти. Това заяви по време на дебата, организиран от в. "24 часа" за обучението на кандидатите за водачи зам.-министърът на транспорта Ангел Попов. 

По-късно пред журналисти той изброи някои от пропуските, които са установили при проверките на автошколите.

Не може да има трудов договор на 72 лева на месец, заяви той. Това означава, че един преподавател може да обучава 4 часа. Дава ли той всичките часове и как ги дава. Не може да има автошкола, в която собственикът й има пет лични автомобила и ги е дал на себе си под наем за 2 лв. Такива неща ни подтикват да разсъждаваме, че нещо не е наред. 

Не може да се явява курсист на изпит, като не си взел и един час кормуване за категорията, за която се обучава, реагира зам.-министърът. 

"Ние сме свързани, (държавната администрация в транспорта и инструкторите - б.р.), не сме противници. Те за втори път отказват да говорят с нас и да направят конкретни предложения. Те трябва да кажат на обществото от какво не са доволни и в замяна на това да коригират това, което предлагаме. Няма такъв дебат. Чисто административно ние ще се съобразим с всички техни предложения и ще въведем наредбата.
Ние искаме не само да дисциплинираме автошколите, а и нашите хора (изпитващите - б.а.) Ние дисциплинираме цялата верига от обучението до вземането на изпита. Електронната система е полезна, в момента се пишат едни хвърчащи картони при практическото обучение. Тя е и абсолютно безплатна, просто ще се възползват от нея. В едно от предложенията за наредбата пише, че инструкторите са възрастни и няма да се справят със системата. Тя е толкова проста, че ще ги улесни".

По повод появилите се изявления, че обучението трябва да премине към Министерството на образованието и науката зам.-министър Попов реагира - когато преминат към това ведомство, тогава да се оправят с него, в момента ние сме бенефициента. Сега казват - обучението на инструкторите не е правилно. Ако не е правилно, нали те са потърпевши, защо не се оплакват. Днес за първи път казват, че има проблеми в тяхното обучението.

Казват, че наредбата е обсъдена с 3% от бранша. Как ги сметнаха тези проценти. Промените в наредбата стоят за обществено обсъждане и дебатът на "24 часа" е част от общественото обсъждане. Всеки има право да даде собственото си мнение или на организацията, която представлява.

Не може да убиваме млади хора на пътя, каза той.