За една година от началото на строителните работи са изпълнени две трети от изкопа и първичната облицовка на тунел "Железница" на АМ "Струма", съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Първичната облицовка на съоръжението от южната страна е достигнала 790 м лява тръба и 706 м за дясната. От северната са изкопани 680 м дясна и 670 м лява тръба.
Тунел "Железница" се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно, посочват от пътната агенция.
"Железница" е най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н.
Паралелно се изгражда и мост при директното трасе преминаващ над р. Суха река с дължина 108 м, подпорна стена при директно трасе, както и мост над р. Суха река с дължина 24 м заедно с обслужващ тунелен път при Южния портал на тунела откъм гр. Симитли, хеликоптерна площадка, корекция над р. Суха река.
Проектът за строителството на тунела се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура". Стойността на договора за строителството е 185 370 370, 37 лв. без ДДС.