През следващите десет години китайският пазар ще се нуждае от 730 нови самолета с до 150 места, според прогноза на Embraer. Деветдесет и три процента от доставките ще допринесат за растежа на регионалния авиационен пазар в страната, а останалите ще заменят остарели самолети, според бразилската компания, съобщава Радио Китай.
„Водейки глобалното възстановяване на въздушния транспорт, вътрешният пътнически трафик в Китай се възобновява до нивото от миналата година, благодарение на ефективния контрол на COVID-19 и огромния пазар“, коментира Гуо Цин, управляващ директор и вицепрезидент на Embraer China. Прогнозите на компанията казват, че през следващото десетилетие китайската гражданска авиация се очаква да отчете 5% средногодишен ръст на приходите. „Оставаме позитивно настроени към китайския пазар и вярваме, че Китай ще играе водеща роля във въздушния транспорт в световен мащаб“, смята Гуо. Китайският пазар на гражданска авиация ще изисква по-балансиран профил на флота и структура на маршрутна мрежа, за да обслужва по-добре градовете от второ и трето ниво, добавя той. Embraer е най-големият регионален производител на самолети в света. Понастоящем 99 серии E-джетове от регионални самолети Embraer обслужват китайския пазар, като поддържат свързаност между градове от второ и трето ниво. По време на пандемията малките и средни самолети и регионалните полети изиграха ключова роля за бързото възстановяване на въздушния транспорт в Китай.
През последните години Китай прави сериозни усилия за укрепване сектора на гражданската авиация. До края на 2019 г. страната е имала 238 летища за граждански транспорт, като се очаква цифрата да достигне 241 до края на 2020 г., според статистиката на Китайската администрация за гражданска авиация (CAAC). Китай остава и вторият по големина пазар на гражданска авиация в света с 660 милиона пътувания през 2019 г.