YouTube обяви промяна в условията на своята услуга, сред които се откроява, че видео платформата ще започне да вмъква реклами във всички аудиовизуални материали. Печалбите обаче няма да бъдат споделяни с малките автори, пише онлайн изданието "Ентръпрънър", цитирано от БТА.

Чрез изявление, изпратено до потребителите, компанията обяснява: "YouTube има право да си осигурява приходи от цялото съдържание на платформата и реклами могат да се показват във видеоклипове на канали, които не са част от Партньорската програма на YouTube".

Това няма да позволи на малките създатели на съдържание или на тези, които не са част от Партньорската програма, тоест канали, които не отговарят на количеството показвания и други изисквания, да печелят от реклами в своите видеоклипове.

Важно е да се отбележи, че в много случаи присъствието на реклами може да ограничи възможностите за растеж на тези създатели, тъй като потребителите в крайна сметка се отказват от съдържанието.

През ноември 2020 година видео платформата направи подобни промени в САЩ. Компанията обясни, че те не би следвало да повлияят на начина, по който потребителите ползват услугата.

В останалата част от света тези промени ще влязат в сила от 1 юни 2021 година.