В реконструкцията на 20-километровата отсечка ще бъдат инвестирани 498 млн. лв.

„От днес стартира изграждането на най-дългия двутръбен железопътен тунел, строен досега у нас и на Балканите“ заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров. Той даде старт на строителните дейности по проект за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел. Обектът е част от основната жп магистрала по направление Изток – Запад и e от изключително важният за България и съседните страни европейски коридор номер 8 и преминаващата трансевропейска мрежа у нас.

Трасето е с дължина 20 км и е част от проект „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“. В реконструкцията на 20-километровата отсечка ще бъдат инвестирани 498 млн. лева по линия на две оперативни програми „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 и “Транспортна свързаност“, каза още министър Тодоров.

Дейностите включват изграждането на 7-километров двутръбен тунел. Проектните скорости за пътническите превози са 160 км/ч, а за товарните 120 км/ч. По думите на министъра, за краткия мандат на служебно правителство са стартирали железопътни проекти на стойност 1,1 млрд. лева.

„Техническите и експлоатационните предизвикателства пред строителя са изключително големи, тъй като този лот е най-трудният от целия участък“ добави министърът. На този етап държавата, в лицето на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, и възложителят на проекта Национална компания „Железопътна инфраструктура“ са изпълнили своите задължения. От тук започва предизвикателството за фирмата изпълнител на строителните дейности както и осъществяването на непрекъснат по съвместен контрол върху целия процес от фирмата за строителен надзор, допълни още транспортният министър.

Министър Георги Тодоров изрази впечатление от осигурените условията за работниците и инженерния състав в изграденото селище за тази цел, където се вижда струпване на техника и изградени временни пътища.