Специално селище за работниците, които ще го правят
В реконструкцията на отсечката от Елин Пелин до Вакарел ще бъдат инвестирани 498 млн. лева
Строителството на най-дългия жп тунел на Балканите стартира в четвъртък. Той се намира в отсечката между Елин Пелин и Вакарел.
Съоръжението с дължина от 7 километра е част от основната жп магистрала по направлението Изток–Запад и e от изключително важния за България и съседните страни европейски коридор номер 8 и преминаващата трансевропейска мрежа у нас.
Тунелът е част от трасе с дължина 20 км, което попада в участъка Елин Пелин-Костенец. За цялостната му модернизация са отпуснати 498 млн. лева по линия на две оперативни програми - “Транспорт и транспортна инфраструктура” и “Транспортна свързаност”, заяви министърът на транспорта Георги Тодоров, който даде старта на строителните дейности.
След като те приключат, пътническите влакове ще могат да се движат със 160 километра в час, а товарните - със 120.
“Техническите и експлоатационните предизвикателства пред строителя са изключително големи, тъй като този лот е най-трудният от целия участък”, каза министърът. И допълни, че държавата в лицето на министерството на транспорта и възложителят Национална компания “Железопътна инфраструктура” са изпълнили своите задължения. Сега започвало предизвикателството за фирмата изпълнител и осъществяването на непрекъснат съвместен контрол върху целия процес от фирмата за строителен надзор, допълни Тодоров.
Той остана впечатлен от осигурените условия за работниците и инженерите и че има изградено селище за тях, както и от струпаната техника и изградени временни пътища.
Началото на работа на жп линията се забави заради отчуждителни процедури. А турският изпълнител е внесъл свои работници за прокопаване на тунела, защото имали опит с такива обекти.
Издадени са разрешения за 230 човека и именно заради тях е изградено специално селище в близост до обекта.
Освен най-дългия жп тунел на Балканите ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит камък, разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел.
Министър Георги Тодоров пък се похвали, че за краткия мандат на служебното правителство са стартирали железопътни проекти на стойност 1,1 млрд. лева.