Германският автомобилен пазар е отчел нов спад на регистрациите на нови автомобили през ноември, което се дължи на по-слабото търсене на електрически превозни средства след края на правителствените субсидии в страната. Това сочат публикуваните днес данни на Федералната автомобилна агенция (KBA), предаде Франс прес и БТА.
Общо 244 544 превозни средства са регистрирани в Германия през ноември, което е с 0,5 на сто по-малко спрямо година по-рано.
Регистрациите на изцяло електрически автомобили в Германия са се понижили с 21,8 на сто през ноември, като са отговаряли на едва 14,4 на сто от общия брой на регистрациите на автомобили. За сравнение, през 2023 г. делът на изцяло електрическите модели надвишаваше 18 на сто.
През изминалата година автомобилният сектор е изправен пред спад на търсенето на електрически автомобили. Този спад се дължи на нежеланието на потребителите да купуват електрически автомобили заради инфлацията, отмяната на осигурените от държавата бонуси за покупката им и на все по-високите цени на предлаганите електрически модели, посочва АФП.
Продажбите на електрически превозни средства остават ограничени в по-високите класове с цена над 40 000 евро за модели като "Ай Ди.3" (ID.3) на "Фолксваген" (Volkswagen) и "Модел 3" (Model 3) на "Тесла" (Tesla). Автомобилостроителите не успяват да разработят базови модели, което прави труден достъпа до нови групи клиенти.
Германските автомобилостроители губят пазарен дял в страната заради конкуренцията на чуждестранните марки, най-вече в електрическия сегмент. Делът на чуждестранните автомобилостроители при продажбите на автомобили от всички сегменти в Германия е нараснал за 10 години от 36 на сто до 42,6 на сто, според комюнике на Германския съюз на международните автомобилостроители (VDIK), публикувано днес.
За цялата 2024 г. съюзът предвижда спад с 0,7 на сто на регистрациите на нови автомобили на годишна основа, като понижението при електрическите автомобили е особено отчетливо след отмяната на бонусите за покупката им през декември 2023 г.
"Без нови значителни стимули за подем на електромобилността", Германският съюз на международните автомобилостроители предвижда понижение на глобалния пазар през 2025 г.
Съюзът заклейми също и затягането на целите на ЕС за вредни емисии от нови превозните средства от идната година.
"Санкциите ще доведат до по-нататъшно ограничаване на инвестициите за автомобилния преход", заяви новата ръководителка на съюза Имелда Лабе на фона на натиска, на който са подложени автомобилостроителите.
Редица европейски компании за оборудване и автомобилостроители обявиха планове за социални пакети през последните месеци, по примера на "Фолксваген".