Ограничението на скоростта от 30 км/ч се оказа много ефективна мярка за намаляване на пътнотранспортните произшествия и смъртните случаи, смятата в Брюксел. В италианския град Болоня, където ограничението беше въведено на 1 юли 2023 г., смъртните случаи на пътя са намалели наполовина. В Уелс намаляването на ограничението на скоростта до 32,5 км/ч (20 мили/ч) е довело намаление на смъртните случаи и тежките произшествия с една трета.

Европейският комисар по въпросите на климатичните действия, нулевите нетни емисии и устойчивия растеж Уопке Хоекстра подчерта важността на въвеждането на по-ниски ограничения на скоростта в 40 европейски града. Ползите от подобни мерки надхвърлят безопасността на пътя.

В Брюксел шумовото замърсяване е намалено наполовина, когато ограничението на скоростта пада от 50 на 30 км/ч. По-ниските ограничения на скоростта също да довеле и до финансови ползи, като уелските шофьори например спестяват около 50 лири годишно от застрахователни премии. Освен това намаляването на скоростта насърчи колоезденето, обществения транспорт, ходенето.Това са аргументите на Европейската комисия.

Изследване на Джордж Янис и Ева Микелараки от Националния технически университет в Атина предполага, че ограниченията от 30 км/ч повишават общата ефективност на пътищата, което води до по-кратко време за пътуване.

Идеята е държавите-членки на ЕС да дадат правомощия на местните политици да въведат по-ниски ограничения на скоростта, когато е необходимо. Насочването на финансирането от ЕС към проекти за 30 км/ч в следващия бюджет може да ускори тези ползи, като направи европейските градове по-безопасни, по-тихи и по-ефективни, смятат в Европейския парламент.