През първото тримесечие на 2016 г. превозените пътници и извършената работа от пътническия транспорт се увеличават съответно с 1.2 и 4.6% спрямо четвъртото тримесечие на 2015 г., съобщават от Националния статистически институт.
Превозените пътници от пътническия транспорт (сухопътен, воден и градски електротранспорт) се увеличават през първото тримесечие на 2016 г. с 1.1% спрямо същия период на предходната година. Извършената работа също нараства с 14.3% спрямо първото тримесечие на 2015 година.
Броят на превозените пътници от железопътния и автобусния транспорт през първото тримесечие на 2016 г. е 120 303.8 хил., или с 2.3% повече спрямо същия период на предходната година, в резултат на по-големия брой превозени пътници от автомобилния транспорт. При автобусните превози се наблюдава увеличение от 2.6%, докато при железопътните е регистриран спад от 5.5%.
Извършената работа през първото тримесечие на 2016 г. нараства с 15.4% в сравнение със съответното тримесечие на 2015 г. и достига 3 479.9 млн. пътниккилометра. Увеличението се дължи на по-голямото средно превозно разстояние при международните превози на автомобилния транспорт.
Броят на превозените пътници от водния транспорт през първото тримесечие на 2016 г. намалява с 3.3 хил. спрямо съответното тримесечие на предходната година, което основно се дължи на регистрирания спад при международните превози на речния транспорт. Същевременно извършената работа в пътниккилометри е с 543.7 хил. пкм повече в сравнение с първото тримесечие на 2015 година.
През първото тримесечие на 2016 г. предприятията от градския електротранспорт (трамваен, тролейбусен и метро) са превозили общо 64 187.0 хил. пътници, или с 1.0% по-малко спрямо същото тримесечие на предходната година. Ръст от 11.6% е регистриран единствено при превозените пътници от метрополитена, докато при трамвайния и тролейбусния транспорт се наблюдава намаление съответно с 4.6 и 10.0%.
Извършената работа, измерена в пътниккилометри, се увеличава с 1.2% спрямо първото тримесечие на 2015 г., и достига 272.7 млн. пкм, което се дължи на по-малкия обем извършена работа от тролейбусния и трамвайния транспорт.