През първата половина на годината са емитирани повече китайски „панда облигации“, въпреки по-трудната финансова среда в сравнение със същия период на миналата година, според доклад на China Chengxin International Credit Rating Co., Ltd.
Издаването на „панда облигации“ – деноминирани в юани дългове, продавани от чуждестранни емитенти в Китай – достигна 57,9 млрд. юана (8,96 млрд. долара) през първите шест месеца, което представлява ръст от 42,6 % на годишна база. През периода са били емитирани общо 37 такива облигации от 17 пазарни субекта, показват данните в доклада.
Предприятия, финансирани от Китай, са основни участници на пазара по отношение на обема на емисиите, докато финансовите институции представляват най-големия дял от емисиите в сравнение с други групи.
Компании като GLP Holdings, BMW и Daimler разглеждат „панда облигациите“ като важна платформа за финансиране, се казва в доклада, като се отбелязва, че този ход е довел до по-висок мащаб на емитиране на облигации от страна на финансови институции.
Обемът на емитиране на „панда облигации“ на трите компании е достигнал 20,4 милиарда юана през първата половина на годината, показват още данните.