Комплексът се простира на почти 11 000 кв. м

Един от най-големите търговски обекти на веригата “Фантастико” отваря врати за потребителите си в четвъртък. Той е разположен на влизане в Перник откъм столицата и върху площ от близо 11 хиляди квадратни метра освен основния супермаркет е побрал зала на “Мега Екстрийм боулинг” с 8 писти, книжарница “Ориндж”, аптека “Субра”, магазин за домашни любимци “Нечовешки магазин”, сладкарница, зона за плащане на битови сметки, кът за кутии на куриерска фирма и паркинг със 157 места на приземния етаж.

Строителството

е продължило

около 10 месеца

и е осъществено от “Бараж Груп”, която изгражда вече няколко поредни обекта на търговската верига.

По-забележителното в сградата са фасадата, която е с триизмерен ефект, и козирката, която в най-широката си част е 13 метра и на практика може да се сравни с козирка на стадион. Тя покрива тераса с югоизточно изложение, която е свързана с къта за хранене.

Това е 45-ият обект на веригата и четвъртият извън столицата.

При отварянето в четвъртък потребителите ще имат достъп до около 45 хиляди артикула само в супермаркета, като работното му време е до 23 часа. Около

70% от основните

хранителни стоки

са произведени

в България,

като има и немалко стоки, които са на местни производители.

За първи път в обект на “Фантастико” част от процесите, които обикновено остават скрити от клиентите, са на показ. Например транжорната за месо е отделена със стъклена преграда от посетителите, а също и приготвянето на място на пресен хляб и хлебни изделия, на суши и други изделия.

Външни лица бяха допуснати за първи път в сряда за кратко до служебните помещения на варигата. “Складовите помещения на магазина са проектирани и изградени така, че

да отговарят

на всички

противопожарни

изисквания,

като едновременно с това улесняват работата на персонала”, обясни изпълнителният директор на веригата Светослав Гаврилов. Светослав Гаврилов, изпълнителен директор на "Фантастико"

Светослав Гаврилов, изпълнителен директор на "Фантастико"

Всеки вид стока се съхранява в отделни обособени помещения със съответната температура и влажност. Тези параметри не е нужно да се следят непрекъснато от персонала, тъй като данните са налични в служебните компютри и всяка промяна автоматично се сигнализира. Освен това металните врати са така направени, че не е нужно работещите да ги придържат, докато влизат и излизат от помещенията.

Магазинът

разполага и с

инсталации за

сепариране

на отпадъците

от пластмасови

и картонени

опаковки,

така че намалява многократно размера на тези отпадъци.

Съхраняването на плодове и зеленчуци в търговската зала на магазина е на обособени стелажи, на които освен необходимата температура се поддържа и висока влажност на въздуха, така че продуктите да издържат свежи дълго време.

В обекта са инвестирани 25 млн. лв. собствени средства на “Фантастико”, която завърши 2020 г. с 5% ръст на продажбите и с оборот 630 млн. лв. за цялата група фирми, каза за “24 часа” изпълнителният директор на веригата Светослав Гаврилов. (Виж интервюто по-долу).

Обектът в Перник

създава над

100 нови

работни места,

като в голяма степен се е разчитало на местни хора, които и досега са работели за веригата в столичните ѝ обекти.

Светослав Гаврилов, изпълнителен директор на “Фантастико”:

“Фантастико” инвестира 25 млн. лв.

собствени средства в новия обект в Перник

В магазините ни нищо не е оставено на случайността 

- Господин Гаврилов, защо веригата “Фантастико”, която има обекти предимно в столицата, избра точно Перник за следващия си обект и защо точно в тази част на града?

- Ние увеличаваме вече обектите си и извън столицата. Освен в Кюстендил имаме магазин и в Банкя, Елин Пелин, а до края на годината ще имаме и в Ботевград. Избираме много внимателно локациите, на които ще разполагаме нашите търговски обекти, тъй като нямаме право да грешим в това отношение. Няма как да го правим на принципа “проба-грешка”.

Мястото тук е много близо до столицата и събира много пътни артерии на едно място – оттук до началото на магистрала “Струма” разстоянието е съвсем малко.

Но и имаме много колеги от Перник, които работят в нашите софийски обекти и пътуват всеки ден. Тоест имаме изградени професионалисти, няма нужда да ги търсим тепърва, а това е много важно за нас, защото инвестициите в персонал са много големи.

- Каква е инвестицията конкретно в този обект?

- 25 млн. лв. Това са изцяло собствени средства на компанията. Затова нашето развитие върви постепенно и устойчиво. Ние отваряме например само по два нови обекти годишно. Миналата година направихме нов магазин в “Манастирски ливади” и в Банкя. Тази година е наред Перник, вече направихме първата копка и се надявам в края на годината да открием магазин и в Ботевград. Имаме планове и за 2022 г. - нов магазин в квартал “Левски”, пълна реконструкция и модернизиране на магазините ни на “Симеоновско шосе” и в “Младост”. Имаме планове и за 2023 г., но ще ги обявим на по-късен етап.

- Дълго ли беше времето от намирането на терена до осъществяването на проекта?

- Не съм сигурен в точните срокове, но ние работим с архитектите и със строителите съвместно от толкова време, а и те са такива професионалисти, че не сме имали проблеми. Строежът например отне 10 месеца. Нямахме забавяния от страна на общински или държавни служби.

- “Фанастико” не е типичен дискаунтър магазин, в този смисъл не бихте ли спестили много разходи, ако просто оставите палетите и кашоните в търговската зала, както правят основните ви конкуренти, вместо да подреждате стоките така грижливо?

- Наистина бихме спестили много разходи. Не е въпросът само в това, че на нас ни е необходим много повече персонал, защото тези стоки трябва непрекъснато да се подреждат и служителите ни трябва редовно да проверяват наличностите. Но и нашето оборудване е специално и е скъпо. Вие като потребител не виждате тези неща или не им обръщате внимание, но вътре в стелажите има механизми, които избутват стоките навън, така че стелажът никога да не остава празен и стоката да е максимално близо до клиента. Различните видове стоки са поставени при различни условия, нищо не е оставено на случайността. При разнообразие от 45 хиляди артикула в супермаркета сам разбирате, че това е огромна инвестиция в труд и в технологии. Но така сме решили да изграждаме веригата и не възнамеряваме да се откажем от тези принципи на работа.

- Сигурно имате наблюдения как се отрази пандемията на потреблението. За кои стоки има ръстове и съответно – спад, през 2020 г. и първата половина на 2021 г.?

- Обектите ни не бяха затворени по време на пандемията и въпреки ограниченията и засилените мерки за сигурност работихме, не допускайки недостиг на стоки. Но имахме голям спад в продажбите на готова храна и на неопаковани стоки. Хората се пренасочиха към пакетираните стоки, но ние не се отказваме от прясно приготвените ястия на място.

Пък и този спад бе компенсиран от други стоки и като цяло през 2020 г. имаме 5% ръст на продажбите, а за първата половина на тази година ръстът е над 10% на годишна база. Оборотът ни за 2020 г. е 630 млн. лв., но това е за цялата група на “Фантастико”, в която влизат и “Мега Екстрийм Боулинг”, “Джой Стейшън”, ресторантите “Май чойс” и “Скай Сити мол”.