Камерите на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) да следят и за нарушения на пътя като например превишение на скоростта, минаване на червено, неправилно изпреварване и други. Това предвижда промяна в Закона за пътищата, която предлагат група депутати от “Демократична България”, начело с Христо Иванов и Ивайло Мирчев. Към настоящия момент има над 300 камери за анализ на трафика, а данните от тях се съхраняват от АПИ. Те включват точното време на преминаване на превозното средство и неговия регистрационен номер, клас и дължина, както и скоростта, данните за местоположението му.
Вносителите предлагат по-стриктно регламентиране на съхранението на тези данни. За всеки достъп до базата вече ще се пази 5 години одитна следа, която ще включва основание, номер на преписката или документ, на базата на който е изискан този достъп, както и точно време.
Собственикът на пътното превозно средство задължително да бъде уведомяван, че за него са изисквани данни, предлагат още вносителите. Ако данните са нужни за евентуално разследване, то собственикът може да не бъде уведомен веднага, но ако законопроектът бъде приет, това ще е задължително не по-късно от 3 месеца.
Времето, за което ще се пазят данните за регистрационните табели, също ще бъде ограничено. Освен това самите номера ще бъдат съхранявани в криптографски вид като допълнителна защита срещу злоупотреби и евентуално изтичане на информация. Снимки или видеозаписи на превозните средства няма да се съхраняват в базата данни, освен ако не са нужни, за да се идентифицира регистрационният номер, но след това трябва да бъдат изтрити, или в случаите, когато превозното средство няма такъв номер, или той не е бил разпознат автоматично.
Камерите на АПИ, които броят трафика и следят за платени пътни такси, и сега могат да идентифицират скоростта на движение на превозните средства. От монтирането им насам обаче тази възможност не е била използвана, защото липсва законов текст, който да регламентира обмен на данни с Пътна полиция.