В момента Интернет на нещата е в преходен етап от първоначално към експлозивно развитие. Компаниите за мобилни телефони, интернет, телекомуникационните оператори и традиционните производители на домакински уреди засилват връзките помежду си, за да разширят използването на интелигентни устройства, които ще трансформират домовете и офисите на бъдещето.
През последните години, концепцията за „интелигентен дом“ е сред най-популярните на китайския пазар. Това са жилища, които използват свързани с интернет устройства, позволяващи дистанционно управление, наблюдение на уреди и системи, както и автоматизация на почти всичко в дома. Чрез приложения на смартфоните, човек може да контролира интелигентните устройства в дома си свободно и от всяка точка в него. Пазарното търсене насърчава производители като „Сяоми“ и „Хуауей“ да продължават да си сътрудничат с интернет компаниите и телекомуникационните операции.
Мащабът на потребителския пазар и сценариите за приложение непрекъснато се разширяват, обхващайки не само домовете, но също така шофиране, здраве, образование и забавления.
Домашният уют е нещо, към което всеки сте стреми и то е свързано главно с четири категории: интелигентно електричество, интелигентни забавления, интелигентна кухня и баня и интелигентна сигурност. Епидемията от новия коронавирус и развитието на работата и ученето от дома откриват нови възможности за растеж.
Почти всеки аспект от живота, в който технологията е навлязла в домашното пространство, тя се превръща в алтернатива на досегашния живот. Например, работата от дома се разширява с огромни темпове, като наскоро „Гугъл“ съобщи, че ще разреши на над 8000 негови служители да работят от вкъщи, макар в също време заплатите им да спаднат с до 25%.
Ще продължи и надграждането на традиционните домакински уреди с интелигентни функции, а популяризирането им ще насърчи развитието на онлайн пазаруването, онлайн обучението и други услуги, които могат да се вършат или потребяват от дома.
От гледна точка на марките, по отношение на интелигентните тонколони и телевизори, най-признатите марки на пазара са тези с комплексни характеристики. Например, на пазара на интелигентни тонколони, Tmall Elf заема 37%, „Сяоми“ – 31%, а „Байду“ – 24%; при смарт телевизорите най-предпочитани са „Сяоми“, Hisense, Skyworth, TCL и Haier, а на пазара на дронове DJI винаги е бил доминиращият играч.