Китайският пазар на недвижими имоти е и ще продължи да бъде популярна дестинация за инвеститорите, се казва в публикуван наскоро доклад на консултантска компания в сферата на недвижимите имоти „Къшман енд Уейкфийлд“ (Cushman & Wakefield).

Популярността му се дължи на редица фактори, сред които мерки от централните и местните власти за стимулиране на потреблението, нарастване на „новото потребление“ и непрекъснато подобряване на потребителския опит при пазаруване, както и устойчивостта на потреблението на енергия и природни ресурси, според доклада.

Общият запас на всички търговски центрове от среден до висок клас в 16 големи града в Китай достига 88,96 милиона квадратни метра до второто тримесечие, което е увеличение с 2 процента за тримесечие. Средният наем за луксозни имоти на дребно в големите градове е бил 755,6 юана (117 долара) на квадратен метър на месец през второто тримесечие, което е с 0,4 % повече в сравнение с предходното тримесечие.

В доклада се казва, че около 22,59 милиона квадратни метра нови площи се планира да бъдат предложени на пазара през втората половина на 2021 г. и през 2022 г., което ще засили конкуренцията при имотите на дребно.