Разходите на Китай за облачни инфраструктурни услуги са нараснали с 54% на годишна база през второто тримесечие на 2021 г., подсилени от високото местно търсене, тъй като дигиталната трансформация, изкуственият интелект и интелигентните индустрии остават в дневния ред на корпорациите и правителството, според доклад на компанията за пазарни проучвания Canalys.
В нетно изражение разходите на страната за облачни инфраструктурни услуги са достигнали 6,6 милиарда долара през периода, като „Алибаба Клауд“ (Alibaba Cloud) остава лидер на пазара с дял от 34%, а на второ място е „Хуауей Клауд“ (Huawei Cloud) с 19% от пазара. Благодарение на услуги като „интелигентен“ туризъм, в администрацията и финансите, „Тенсент Клауд“ (Tencent Cloud) отбеляза ускорен растеж през второто тримесечие, стигащ до 92% на годишна база, и който дава на компанията 18,8% пазарен дял. На четвърта позиция и „Байду ИИ Клауд“ (Baidu AI Cloud) с 8% дял, след като през второто тримесечие е отбелязал 49% ръст на годишна база, показват данните.
Тези четири най-големи доставчици на облачни услуги в Китай формират 80% от общите разходи на страната в тази област, се казва още в доклада на Canalys.