Глобалният недостиг на микросхеми продължава да оказва негативно влияние върху производствените графици на автомобилната индустрия. През първите няколко месеца на годината автомобилните производители по света започнаха да изпитват остър недостиг на чипове и фабриките една след друга спираха производството за различни периоди. Daimler стана поредната жертва на кризата.

Шефът на Mercedes Ола Калениус заявява пред Ройтерс, че поради глобалния недостиг на чипове, марката е принудена сериозно да увеличи времето за доставка на автомобили, поръчани от клиентите. „Търсенето на Mercedes е огромно и в същото време, за съжаление, има сериозни ограничения. За някои модели времето за изчакване е по-дълго, отколкото бихме искали - в някои случаи повече от година“, признава босът на марката. Според него кризата чиповете е малко вероятно да приключи до 2023 г.

Според анализатори на автоиндустрията ще са необходими поне още 15-20 месеца, за да преодолее недостига на полупроводници, въпреки че следващата година въздействието му върху производството трябва да бъде по-малко сериозно.