Пловдивските молове се оказаха пусти в първия почивен ден с новите мерки. Мераклии за пазаруване или пиене на кафе нямаше, показа проверка на 24plovdiv.bg. "По-добре изобщо да затворим", коментираха търговци и се оплакаха, че ситуацията е такава, откакто е влязъл в сила зеленият сертификат.
Строителните хипермаркети обаче се бяха изхитрили и бяха намерили начин да не губят клиенти, като изнесоха част от стоката си на открито. В големите търговски центрове срещу спортна зала "Колодрума" бяха последвали примера им с щандовете навън. Тази практика за продажби навън беше използвана и при предишни локдауни.
Така търговците хем не са в нарушение на заповедите на здравните власти, хем клиентите без документи могат спокойно да пазаруват, каквото им трябва, без да нарушават разпоредбите.
Магазините за техника и домакински уреди също копираха схемата и процедираха по същия начин. За улеснение на клиентите дори имаше изнесени каси и компютри на открито.
Още през март големите вериги, засегнати от ограниченията, въведоха стройна система за пазаруване в епидемична обстановка, като дадоха няколко опции на клиентите си, сред които да пазаруват онлайн от къщи, а до магазина да се отбият само, за да вземат поръчката си.
В същото време хранителните хипермаркети на големите вериги се пукат по шевовете и си работят на пълни обороти. Те не са засегнати от новия ред и навалицата от посетители рязко контрастира с оределите посетители в обектите, за които се иска зелен сертификат.