Германският автомобилен концерн BMW обяви в четвъртък оптимизирана стратегия за китайския пазар, като три нови или модернизирани заводи ще бъдат отворени през 2022 г.
На своята новогодишна конференция BMW Group China съобщи, че е решена да продължи тясното си сътрудничество с китайската автомобилна индустрия и отдава значение на изискванията на местния пазар при разработването на нови продукти, предаде радио Китай.
„Това, което движи Китай днес, ще движи света утре. Тук е идеално място и Китай е страхотен партньор за BMW Group за нашата трансформация“, каза Николас Петер, член на управителния съвет на BMW AG, отговарящ за финансите и китайския пазар.
„Следващата година ще бъдат отворени три нови или модернизирани заводи в Шънян и Джандзяган. Скоро ще пуснем втори електромобил с наши батерии (BEV) от Шънян. Това е изцяло електрическа серия, която допълнително ще засили позицията на Китай като една от трите най-големи бази за производство на нови енергийни превозни средства на групата ни в света“, добави Петер.
Отчитайки целите на Китай за постигане на въглероден неутралитет, BMW засилва предлагането на BEV продукти в Китай. През 2021 г. се очаква обемът на продажбите на изцяло електрическото BMW iX3 да достигне 20 000 бройки през първата му пълна година, откакто е на пазара. За 2022 г. BMW ще предостави 5 нови BEV на китайските потребители, а до края на 2023 г. – около 13. До 2025 г. една четвърт от продажбите на BMW Group в Китай ще бъдат BEV, добави Николас Петер.
От компанията съобщиха също, че Китай е най-голямата ѝ база за научноизследователска и развойна дейност извън Германия, с екип от над 1650 служители, включително около 600 разработчици на софтуер.