"Тази година като че ли мина доста спокойно. Единствено ни изненада голямата блъсканица в моловете, тъй като се очакваше поради специфичната обстановка и сертификатите по-скоро търговията да стане онлайн като миналата година, но наистина имаше огромни опашки в моловете". Този коментар направи в студиото на БНТ изпълнителният директор на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.

Онлайн търговията не е толкова подготвена за големия наплив на поръчки през последните години, особено по празниците, затова не само в България, но и по цял свят голяма част от пратките и подаръците не пристигат навреме, обясни Николов.

"Това е проблем с нарастващо значение и след като и тази година се проявява, догодина самите ние трябва да сме наистина по-внимателни", допълни той.

Практиките на огромните намаления продължават да са много чести, но Николов призова хората да не гледат колко процента е дадено намаление, а да гледат цените в момента и да сравняват между няколко търговеца и/или продукта.

"Търговците предварително завишават цените, за да могат после да обявят по-големи намаления. Добре, ама ние не получаваме заплатите си в проценти, а в някаква сума пари и в крайна сметка пак харчим различни суми за различните стоки и услуги", подчерта Богомил Николов.

Опашки от чакащи за бърз тест и издаване на зелен сертификат се извиха пред един от моловете в Бургас.
Опашки от чакащи за бърз тест и издаване на зелен сертификат се извиха пред един от моловете в Бургас.